معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از مراکز نقاهتگاهی شهرستان‌های تربت جام، تربت حیدریه و تایباد بازدید کرد.

بازدید معاون زیارت خراسان رضوی از مراکز نقاهتگاهی

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی ضمن بازدید از بیمارستان۳۲ تختخوابی ارتش تربت جام، بیمارستان مهر ماندگار و مرکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی‌ و سایر مراکز نقاهتگاهی این شهرستان‌ ها گفت: ارائه تمامی خدمات در مراکز نقاهتگاهی به بیمارانی که از بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند و یا افرادی که علائم کرونا دارند، رایگان است و مشمول بیمه همگانی قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: بیمارانی که دوره درمانشان در بیمارستان به پایان می‌رسد، اما شرایط قرنطینه خانگی را ندارند و یا بیمارانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارند، در نقاهتگاه نگهداری می‌شوند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: از ابتدای شروع شیوع کرونا، ایجاد نقاهتگاه از جمله برنامه های مهمی بود که مد نظر ستاد کرونای استان قرار داشت.
براتی افزود: هدف از نگهداری بیماران در نقاهتگاهها جدا سازی و اطمینان از سلامتی آن‌ها تا زمانی است که احتمال انتقال بیماری از آنها به فرد دیگر به صفر رسد.
وی عنوان کرد: خوشبختانه در این مدتی که برای تجهیز اقامتگاه‌ها اعلام شده است اقدامات خوبی در سطح شهرستان ها افتاده و امکانات لازم و کامل با همراهی و تعامل دستگاه های اجرایی شهرستان ها بزودی در این مراکز نقاهتگاهی  آماده خواهند شد.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: تاکنون وسایلی مانند پوشاک، تخت و وسایل مورد نیاز نقاهتگاه تامین شده و قرار است که تجهیزات پزشکی نیز با کمک علوم پزشکی و خیرین فراهم گردد.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.