خراسان شمالی- تاکنون ۱۱۵ هزار و ۹۴۸ نفر از دانش‌آموزان خراسان شمالی در هزار و ۵۵۸ مدرسه و پنج هزار و ۵۱۴ کلاس، با نصب سامانه شبکه اجتماعی دانش آموز (شاد)، وارد کلاس‌های مجازی شده‌اند.

افزون بر ۱۵ هزار هزار دانش‌آموز خراسان شمالی وارد کلاس‌های شاد شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، رییس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: طرح شاد در مرحله نخست، با ورود دانش آموزان دوره ابتدایی به کلاس های مجازی آغاز شد اما اکنون پوشش آن همه مقاطع تحصیلی را دربرگرفته است.

فرامرز صدقی افزود: اکنون هزار و ۹۷ مدرسه شهری در قالب چهار هزار و ۲۳۹کلاس درس، ۹۵هزار و ۸۶ دانش آموز را در قالب طرح شاد، زیر پوشش آموزش های مجازی قرار داده است. 

وی افزود: در روستاها هم ۲۰ هزار و ۸۶۲ دانش آموز، طرح شاد را نصب کرده و در ۴۶۱ مدرسه و هزار و ۲۷۵ کلاس درس مجازی، حاضر می شوند.

صدقی اظهار داشت: بر این اساس ۸۰ هزار و ۳۷۳ دانش آموز در هزار و ۴۴۱مدرسه و چهار هزار و ۳۸۹ کلاس درس، بازمانده از طرح شاد هستند که البته به مرور وارد این کلاس ها خواهند شد.

وی افزود: در روستاهای استان ۴۸ هزار و ۶۷۸ دانش آموز و در شهرها، ۳۱ هزار و ۶۹۵ دانش آموز هنوز طرح شاد را نصب نکرده اند.

صدقی گفت: یکی از نگرانی ها برای حضور دانش آموزان در فضای مجازی و استفاده از طرح شاد، دسترس نداشتن به گوشی هوشمند بود، در این زمینه، اخیرا با ارائه نسخه ویندوز، نصب این سامانه در لپ تاب و رایانه های خانگی نیز امکان پذیر شده است، از این رو بخشی از مشکلات رفع شده است.

رییس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: البته هنوز، برخی از دانش آموزان همچنان از دسترسی به گوشی و یا رایانه، محروم هستند.

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم، تحصیل می کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.