معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌ رضوی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ضمن شروع عملیات آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده، نسبت به اعطای تسهیلات بازسازی از محل منابع در اختیار اقدام می‌کند.

بنیاد مسکن خراسان رضوی به واحدهای خسارت‌دیده از سیل تسهیلات پرداخت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، احمد یزدان پناه در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و بحران خراسان‌ رضوی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ضمن شروع عملیات آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده و اجرای طرح‌های هادی روستایی، نسبت به اعطای تسهیلات بازسازی از محل منابع در اختیار اقدام می‌کند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌رضوی از زحمات دست اندرکاران و عوامل اجرایی و نیروهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ارگان‌های دولتی، عمومی، نظامی، مردمی که از لحظات ابتدایی بارش‌ها نسبت به ارائه خدمات و کمک رسانی به مردم منطقه اقدام کردند، هم قدردانی کرد.

وی همچنین از مدیران خواست تا گزارش اقدامات صورت گرفته را به صورت شفاف و صریح به مردم و افکار عمومی ارائه کنند.

در این جلسه دستگاه‌های اجرایی ملزم شدند در اسرع وقت نسبت به ساماندهی روستاهای آسیب دیده به ویژه در شهرستان داورزن اقدام و عملیات امدادرسانی، اسکان اضطراری و موقت، آواربرداری و شروع عملیات اجرایی را به بهترین وجه ممکن انجام دهند.

همچنین مقرر شد مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به همراه تعدادی از مدیران کل استانی ظرف ۲۴ ساعت آینده نسبت به انجام بازدید از مناطق سیل‌زده اقدام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات آسیب دیدگان تدابیر و اقدامات اجرایی را اتخاذ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز در جلسه ضمن تأکید بر هم افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای خدمت رسانی سریع و مؤثر در حوادث ایجاد شده، گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته در استان و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه را ارائه کرد و خواستار مستندسازی آموخته‌های این حوادث در مواجهه با بحران‌های آتی شد.

به گفته حجت‌علی شایانفر، طی فروردین ماه سال جاری تاکنون ۱۲۵ میلیمتر بارندگی در استان داشته ایم که این میزان نسبت به دوره آماری ۴ برابر افزایش داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.