امام جمعه اهل سنت تایباد کرونا را یک آزمون بزرگ الهی خواند و گفت: رزمایش همدلی، نمایش عشق، ایمان و انسان دوستی مردم ایران است.

رزمایش همدلی نمایش عشق، ایمان و انسان دوستی است

به گزارش قدس آنلاین، مولانا غلام نبی توکلی کرونا را یک آزمون مهم و بزرگ الهی بر شمرد و گفت: یکی از بخش‌های مهم این آزمون بزرگ، انسان دوستی و توجه به قشر ضعیف جامعه است که رزمایش همدلی با هدف کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت؛ عشق، ایمان و انسان دوستی مردم ایران را بیش از پیش به نمایش گذاشته است.

امام جمعه اهل سنت تایباد افزود: می‌توان گفت یکی از مهمترین خصلت‌های مردم ایران و به ویژه مردم خوب تایباد، همدلی و انسان دوستی آنان است و این موضوع را در سال‌های گذشته و در سیل گلستان و سیستان و بلوچستان و زلزله کرمانشاه به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شد و در جریان بحران کروناویروس به اوج خود رسید.

وی در خصوص کمک‌های مردمی در ایام بحران کرونا، ابراز کرد: از ابتدای بحران کرونا بر اساس آنچه به اینجانب گزارش دادند، مردم خیر تایباد بالغ بر هفت رأس گاو و ۶۰ رأس گوسفند به منظور دفع بلا و کمک به خانواده‌های نیازمند در شهر و روستاهای تایباد ذبح شده و گوشت آنها توزیع شده است. در همین حال چند صد بسته مواد غذایی نیز توسط سپاه، ستاد فرامین حضرت امام (ره) و پویش‌های مردمی تهیه و توزیع شده است که کار بسیار بزرگی است، علاوه بر این تعدادی از خیرین کشاورز یک دستگاه تنفسی نیز برای بیمارستان اهدا کردند.

همسویی پویش‌های مردمی با ستاد مبارزه با کرونا

مولانا توکلی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های شهرستان تایباد همسویی پویش‌های مردمی با ستاد مرکزی مبارزه با کرونای شهرستان بود که با تدبیر فرماندار به انجام رسید و ماحصل آن خدمات ارزشمندی بود که در حوزه تخصصی کرونا به وقوع پیوست که بر اساس گزارشات رسیده به دفتر اینجانب، تهیه و توزیع مایع ضدعفونی کننده بر پایه الکل و راه اندازی یک کارخانه مواد شوینده بعد از یک دهه تعطیلی، راه اندازی یک کارخانه تولید کابل پس از یک دهه تعطیلی و تغییر خط تولید آن به ماسک و گان محافظتی پرستاران و کادر درمان، مشارکت فعال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی با همکاری مجمع خیرین سلامت تایباد که نخستین کارگاه تولید لباس محافظتی در جنوب استان را راه اندازی کردند تا کمکی به پرسنل کادر درمان ما در خط مقدم مبارزه با این بیماری نمایند.

استاد حوزه علمیه احناف تایباد ادامه داد: هلال احمر ما با همکاری خیرین مجمع هلال مهربانی نیز خوش درخشیدند و با تولید حدود ۶۰ هزار ماسک و توزیع رایگان خانه به خانه در شهر و روستاها یکی از مهم‌ترین قدم‌ها را برای تأمین این محصول مهم در وضعیت کنونی برداشت، همچنین برای محله‌های نیازمند شهر تایباد اقلامی مانند مایع شستشوی دست تأمین کردند که شایسته تقدیر است.

مولانا توکلی با تقدیر از عملکرد گروه‌های مختلف جهادی در تایباد، اظهار کرد: گروه‌های جهادی در تایباد به ویژه سپاه، بسیج، ارتش، کشاورزان و گروه‌های مردمی هم در راستای مبارزه با بیماری کرونا چندین نوبت اقدام به ضدعفونی معابر پرتردد شهر، گمرک دوغارون و مساجد سطح شهر کردند، که ثمره همه این فعالیت‌ها وضعیت نسبتاً خوب تایباد در امر کنترل شیوع این بیماری است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این بیماری قرن به پایان برسد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد گفت: در واقع این میزان مشارکت اجتماعی مردم تایباد اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است و نشان از رشد و پویایی جامعه تایباد دارد، مسئله‌ای که باید ان شاالله بعد از کرونا نیز بدان توجه شود و از این ظرفیت ویژه و بسیار بزرگ اجتماعی استفاده شود. امیدواریم با ادامه این حضور همدلانه در رزمایش همدلی که مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیرشان بوده، آثار اقتصادی کرونا برای خانواده‌های تحت تأثیر پوشش داده شود.

وی بیان کرد: امروز کرونا تمام بزک های غرب بر فرهنگ و تمدن غربی را زدوده و غارت فروشگاه‌ها نشان از ماهیت فرهنگ وحشی غرب دارد، اما در ایران همین ویروس با تحریک عواطف انسانی مانند نوع دوستی و همدلی، برتری فرهنگ و تمدن اسلامی، ایرانی را به همگان نشان داد و ثابت کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.