مستند «پیش‌مرگان عرب» تهیه شده در گروه مستند روایت فتح به زودی از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

مستند «پیش‌مرگان عرب» به زودی پخش می‌شود
به گزارش قدس آنلاین، مستند «پیش مرگان عرب» به کارگردانی سمیه ذاکری خطیر و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح تصویری است که حکایت از جان بر کفی مردم روستای سیاراحمدآباد هویزه در زمان جنگ دارد.
ذاکری خطیر درباره این مستند گفت: پیگیری قصه مستند «پیش مرگان عرب» یک دغدغه شخصی بود، در اوایل کار به طور شخصی به جنوب سفر کردم و تحقیقات اولیه را انجام دادم و خوشبختانه با استقبال خوب گروه مستند روایت فتح برای ساخت روبرو شدم و پروژه کلید خورد.
وی ادامه داد: در این مستند شاهد اتفاقات آبان ماه ۱۳۵۹ هستیم که با قصه دلاوری و دلیری مردم روستا برای مقابله با بعثی‌ها و تحویل ندادن خلبان زخمی ارتش همراه است.
ذاکری خطیر با اشاره به مشکلات ساخت مستند «پیش مرگان عرب» گفت: متوجه شدم یک پزشک عراقی شاهد اتفاقات پیش آمده بر سر مردم روستا بوده، ولی متأسفانه با تمام تلاش‌هایی که انجام می‌دادم موفق به پیدا کردن این پزشک عراقی نمی‌شدم تا اینکه کتاب خاطرات این پزشک به دستم رسید و بالاخره با یک واسطه توانستم با وی صحبت کنم و از طریق گفت‌وگو تمام اطلاعات را در اختیار من قرار داد و راضی به قرار گرفتن جلوی دوربین نشد.
یادآور می‌شود؛ سمیه ذاکری خطیر در کارنامه مستندسازی خود مستندهایی از جمله  «مأموریت ۲۲۵۷» در مورد شهدای مدافع حرم، «خشاب‌های خالی» و نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و «منفی سی و هشت درجه» در مورد سقوط هواپیمای تهران یاسوج و نقش ارتش در پیدا کردن اجساد را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.