۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 700941

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: از روز شنبه حدود ۱۰۰ واحد صنفی غیر ضروری که فعالیت داشتند، پلمب شدند.

پلمب ۱۰۰ واحد صنفی غیر ضروری در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری در خصوص نظارت‌های صورت گرفته بر اصنافی که از ۲۳ فروردین بازگشایی شده‌اند، اظهار کرد: روز ۲۳ فروردین اولین روز کاری بود که برخی صنف‌های ما مجاز به فعالیت شدند. این واحدها باید در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام می‌کردند، کد رهگیری می‌گرفتند و پروتکل‌هایی به آنها داده می‌شد که باید رعایت کنند، مدت ثبت نام هم یک هفته بود.

وی بیان کرد: تمام مصوباتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا داده و بر اساس طرح فاصله‌گذاری هوشمند تعریف شده، لازم‌الاجرا هستند، وقتی پروتکلی به صنفی داده می‌شود باید بر اساس آن شروع به فعالیت کند، هر صنفی از آن پروتکل‌ها تخطی کرده و رعایت نکند، مراجعه می‌کنند، ۷۲ ساعت فرصت می‌دهند و اگر مشکل را رفع نکند، پلمب می‌شود. این موضوعات در گشت‌های مشترک با بهداشت، امکان و اتحادیه‌های صنفی برای واحدهای صنفی که اجازه فعالیت دارند، بررسی می‌شود و واحدهایی که اجازه فعالیت ندارند باید تعطیل باشند.

دلداری با بیان اینکه گشت‌های ما همچنان وجود دارد و روزانه ۱۵ گشت مشترک تشکیل می‌شود، عنوان کرد: بهداشت نیز به این گشت‌ها اضافه خواهد شد که فاصله‌گذاری هوشمند را بررسی می‌کنند و اگر رعایت نشود طبق قانون ۷۲ ساعت فرصت می‌دهند و در صورتی که رفع نکردند، از فعالیت آن واحد صنفی ممانعت به عمل می‌آوردند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد افزود: برخی صنوف ما ساعت کار دارند که باید آن را رعایت کنند، برخی صنوف مانند صنوف خدماتی، شماره‌های خود را اعلام کردند که در موارد ضروری مصرف‌کننده می‌تواند تماس بگیرد و از این خدمات استفاده کند که رفت و آمد خاصی ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: از شنبه که برخی صنوف ما شروع به فعالیت کردند، در برخی صنوف خدماتی رفت و آمد زیادی را مشاهده می‌کنید، اما برخی صنوف خالی هستند، مردم مراجعه نمی‌کنند و مغازه‌ها مشتری ندارند. نباید این ذهنیت ایجاد شود که اگر ترددی در خیابان‌ها وجود دارد، به خاطر واحدهای صنفی بوده، نقش واحدهای صنفی در این ترددها بسیار پایین است.

دلداری گفت: یک طرف واحدهای صنفی هستند که باید بر اساس فاصله‌گذاری اجتماعی پروتکل‌هایی که به آنها دادیم را رعایت کنند که این کار را داریم انجام می‌دهیم، تمام سطح شهر را پوشش خواهیم داد و هر تعداد بازرس و خودرو بخواهند در اختیار آنها قرار می‌دهیم، اما آن طرف نیز مردم باید رفت و آمدهای خود را مدیریت کرده و رفت و آمد غیر ضروری را انجام ندهند. تردد در خیابان‌ها زیاد شده، اما نقش واحدهای صنفی در این ترددها چندان زیاد نیست.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: از روز شنبه حدود ۱۰۰ واحد صنفی غیر ضروری که فعالیت داشتند، پلمب شدند. واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، اخطار ۷۲ ساعته دریافت کردند که باید در مراجعات مجدد ایرادات خود را رفع کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.