نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: گلایه مردم درباره کمبود نظارت بر بازار بسیار به جا است و دستگاه ها و مجموعه های نظارتی خراسان رضوی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

لزوم تشدید نظارت  بر بازار توسط دستگاه های نظارتی خراسان رضوی /جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: افزایش شبکه توزیع کالا و نظارت بر قیمت کالا ها در بازار در شرایط فعلی بسیار ضروری و لازم است.

وی افزود: عده‌ای بی ‌توجه به فشارهای وارده به مردم و بدون هیچ دلیلی قیمت‌ کالاها را  به طور تدریجی افزایش داده اند و قیمت برخی از کالاها بدون هیچ دلیل خاصی طی هفته اخیر افزایش پیدا کرده است از این رو دستگاه های نظارتی باید نظارت بر بازار را تشدید کنند تا زمینه هرگونه  سودجویی و فساد اقتصادی در سطح جامعه کاهش پیدا کند.  

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  گرانی‌های اخیر در حوزه های مختلف بویژه مواد غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان  هیچ توجیهی ندارد، ادامه داد: گلایه مردم درباره کمبود نظارت بر بازار بسیار به جا است و دستگاه ها و مجموعه های نظارتی خراسان رضوی باید در این زمینه پاسخگو باشند و درباره مطالبه مردم در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه دولت باید جلوی پس ‌لرزه‌های افزایش قیمت‌ها را بگیرد،  تصریح کرد: دولت باید با  برنامه ریزی دقیق از جمله  کارآمدسازی نظام توزیع کالاها و خدمات و کاهش واسطه های غیر ضرور و ناکارآمد قیمت اجناس و کالاها را در آستانه ماه مبارک رمضان کاهش دهد تا مردم توانایی مالی کافی برای خرید مواد پروتئینی و میوه جات را داشته باشند، همچنین وزارت صمت باید با  برنامه‌ ریزی صحیح عرضه کالاهای اساسی را تنظیم کند.

وی افزود: مسئولان اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز باید درباره گرانی برخی کالاها و مواد غذایی در بازار در حالی که ادعا دارند کالابه اندازه کافی در استان وجود دارد پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.