مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت:در اثر افت دما و سرمازدگی در فروردین ماه سال جاری ، پیش بینی ۱۱۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی کوهسرخ می شود.

خسارت ۱۱۷میلیاردی سرما به کشاورزان کوهسرخ

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: افت دما بر اثر تغییرات اقلیمی در شرایطی اتفاق افتاد که باغات کوهسرخ در مراحل گل دهی و حساس به لحاظ رویش و زایش بوده اند و از طرفی  کاهش دما در این منطقه تا منفی  پنج درجه تجربه شد.
محمدی با اشاره به پیش بینی  سرمازدگی۱۱۷ میلیارد تومانی باغات کوهسرخ تصریح کرد: بین ۲۰ تا ۸۰ درصد باغات بادام دیم و آبی، سیب، گلابی، زردآلو، آلو و گردو این منطقه  دچار خسارت شده‌اند.
وی با ابراز تأسف نسبت به سطوح پایین بیمه محصولات کشاورزی در کوهسرخ گفت: در بحث بادامستان های آبی و دیم ۱۷۸۰ هکتار و بقیه باغات منطقه حدود ۲۰۰ هکتار تحت پوشش بیمه می باشد که باتوجه به ۱۲۶۰۰هکتار سطح زیر کشت بادامستان های منطقه، این رقم بسیار ناچیز می باشد.
محمدی اشاره کرد: صندوق بیمه تنها منبع حمایتی از کشاورزان در بحث حوادث غیرمترقبه است،  از این رو توصیه می شود  کشاورزان  نسبت به بیمه محصولات خود جهت کاهش هزینه‌های خسارت‌های احتمالی اقدام کنند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.