فرمانده سپاه تربت حیدریه از توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در نخستین مرحله رزمایش کمک مومنانه در این شهرستان خبر داد.

توزیع ۱۲۰۰ بسته معیشتی در نخستین مرحله رزمایش کمک مومنانه در تربت حیدریه

سرهنگ علی نیک‌یاد  اظهار کرد: نخستین مرحله رزمایش کمک مومنانه توسط حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج و خیرین با توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان این شهرستان برگزار شد و مراحل بعدی این رزمایش نیز در ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه تربت حیدریه افزود: بسیج به عنوان بازوی نظام یکی از ظرفیت‌های اساسی و بی‌بدیلی است که می‌تواند در هر عرصه‌ای که کشور به آن نیاز دارد مجاهدانه و خالصانه وارد میدان شده، با استناد به این ظرفیت مردمی بسیاری از مشکلات و چالش‌ها نیز برطرف شود.

وی بیان کرد: از همان ابتدای اعلام شیوع ویروس منحوس کرونا در تربت حیدریه، با وجود  به کارگیری تمام توان و ظرفیت‌های جهادی، امکانات بسیج و گروه توپخانه ۶۱ محرم برای رفع آلودگی‌ها از شهرها و روستاها همراه با ضدعفونی مکان‌ها، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت نیز با رایزنی و مشارکت خیرین به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و پک‌های بهداشتی بین نیازمندان و بخصوص حاشیه شهر و روستاها اقدام کردند.

نیک‌یاد ارزش تقریبی هر یک از بسته‌های معیشتی را بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر دانست و افزود: این بسته‌های معیشتی شامل روغن، برنج، گوشت، ماکارونی، تخم مرغ، رب، سیب‌زمینی، نان و برخی اقلام غذایی به تناسب مشارکت خیرین و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در هر حوزه استحفاظی پایگاه مقاومت بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغیّر بود.

فرمانده سپاه تربت حیدریه با بیان اینکه در مراحل بعدی رزمایش کمک مومنانه علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، پک‌های بهداشتی نیز بین نیازمندان توزیع می‌شود، ادامه داد: روند ضدعفونی معابر شهرها و روستاها توسط گشت‌های سلامت محله نیز با عنوان رزمایش بیولوژیک اجرا می‌شود.
نیک‌یاد اضافه کرد: در این مدت نزدیک به دو ماه با مشارکت خیرین و نهادهای مردمی، گروه‌های جهادی، هیاتی، طلاب و روحانیون مواد و محلول ضد عفونی کننده تهیه و علاوه بر توزیع، گندزدایی معابر انجام می‌شود.

وی در تشریح گشت‌های سلامت محله محور گفت: بر همین اساس در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ماموریت گشت‌های امنیتی محله محور بسیج به گشت‌های سلامت محله تغییر یافته تا در کنار مدافعان سلامت و همکاری مردم زنجیره انتقال این ویروس منحوس قطع شود.

فرمانده سپاه تربت حیدریه با بیان اینکه بسیجیان روزی در لباس امنیت و امروز نیز در جهاد سلامت به خدمت‌رسانی خود ادامه می‌دهند، افزود: در این ماموریت که با مدیریت واحد قرارگاه مردمی پدافند زیستی حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود، ۵۵ تیم پایگاه محور به همراه سایر گروه‌های جهادی، هیاتی، طلاب و روحانیون با ۲۰ خودرو و ۸۰ دستگاه سم‌پاش در تربت حیدریه هر شب با تحویل مایع ضد عفونی کننده از دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت محله‌محور نسبت به گندزدایی و ضدعفونی محله‌ها و معابر شهر اقدام می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.