مدیرعامل شرکت مجتمع پایانه‌های انرژی دوغارون وابسته به سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: اجرای طرح شهرک انرژی و تکمیل آن در فازهای بعدی برای حدود ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم منطقه محروم مرزی به صورت مستقیم و غیر مستیقم اشتغال ایجاد می کند.

 اشتغال‌زایی بیش از ۵ هزار نفر با اجرای طرح شهرک انرژی در مرز دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا وفادار در رابطه با فعالیت شرکت مجتمع پایانه‌های انرژی دوغارون در سال پیش رو، اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم برای نصب مخازن نگهداری سوخت در مجتمع  و خطوط انتقال آن به افغانستان در حال انجام است که بر اساس برآوردها نیازمند حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در فاز اولیه است.

وی در رابطه با اقدامات سال گذشته بیان کرد: هدف ما از تشکیل این شرکت، انتقال سوخت از استان خراسان رضوی به افغانستان از طریق مرز دوغارون می‌باشد. نتایج چنین اقدامی، کاهش هزینه‌های قیمت تمام شده سوخت بوده که منجر به خلوت شدن مرز شد. گفتنی است برای تحقق هدف خود در حال تملک زمینی هستیم تا زیرساخت‌های لازم را برای انجام صادرات تحقق بخشیم.

وفادار با اشاره به هزینه حدود ۸ میلیارد ریالی برای انجام اقدامات زیرساختی ایجاد این مجتمع، اظهار کرد: این اقدامات شامل تجهیز کارگاه، تسطیح زمین، پی‌کنی و انتخاب مشاور بوده که در حال انجام عملیاتی شدن است.

مدیرعامل شرکت مجتمع پایانه‌های انرژی دوغارون با بیان اینکه مهم ترین اقدام ما در سال گذشته  انجام اقدامات قانونی برای ثبت رسمی این شرکت بود، تصریح کرد: در تلاشیم تا با پیگیری‌های لازم در کشور افغانستان، مجوزهای لازم را برای سهولت در ارتباط و انتقال انرژی به دست آوریم. 

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای اجرای این طرح در قالب شهرک انرژی در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت مسئولان و تکمیل این طرح در فازهای بعدی پیش‌بینی می‌‍شود که برای تعداد حدود ۵۶۰۰ نفر از مردم منطقه محروم مرزی به صورت مستقیم و غیر مستیقم اشتغال ایجاد شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان همیاری‌ شهردارهای خراسان رضوی، وفادار خاطر نشان کرد: مهمترین هدف اجرای این طرح ساماندهی و تسهیل حمل و نقل های مرزی و مراودات تجار افغانستانی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است و قطعا دلایل امنیتی و محدودیتهای مو جود در این کشور، تمایل و استقبال فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان را برای استفاده از ظرفیتهای این پایانه در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.