موسوی گفت: هدف اصلی ترامپ از تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت، فرافکنی و سرپوش نهادن بر ناکارآمدی دولت آمریکا در مهار و کنترل ویروس کرونا در آن کشور است.

موسوی اقدام آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با ابراز نگرانی از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت و کمک مالی آن کشور به این سازمان بین المللی آن هم در شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا، این تصمیم را گام دیگری در راستای تضعیف چند جانبه گرایی و نهادهای بین المللی از سوی دولت آمریکا خواند و آن را شدیدا محکوم کرد. 

وی با اشاره اینکه سلامت، بهداشت و امنیت جانی مردم جهان مستقیما در اثر همه گیری کرونایی به خطر افتاده است، افزود: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه جنگ علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می کند که این عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است.

موسوی اضافه کرد: هدف اصلی ترامپ از تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت، فرافکنی و سرپوش نهادن بر ناکارآمدی دولت آمریکا در مهار و کنترل ویروس کرونا در آن کشور است.

وی از جامعه جهانی دعوت کرد که برای بی اثر کردن اقدامات یکجانبه آمریکا و حفظ جبهه واحد جهانی بکوشند و در کنار این سازمان جهانی بایستند.

وی گفت: سیاستمداران آمریکا باید متوجه شوند که این اقدام نقض تعهدات آنها به جامعه بین المللی است و نمی توان با قطع کمک و فشار یکجانبه،  تلاش بشردوستانه جهان را به اسارت گرفت و از اقدامات غیر قانونی و غیر اخلاقی منتفع شد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز امروز در توئیتی به این تصمیم آمریکا واکنش نشان داد و عنوان کرد: «دنیا در حال تجربه چیزی است که ایران مدت مدیدی است تجربه کرده است: زورگویی، تهدید کردن و مهمل‌گویی خودستایانه رژیم ایالات متحده فقط یک اعتیاد نیست، بلکه قاتل جان مردم است. همانند کارزار فشار حداکثری علیه ایران، قطع شرم‌آور منابع سازمان بهداشت جهانی در میانه یک همه‌گیری، بدنامی همیشگی است.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.