یک مقام الحشد الشعبی می‌گوید بررسی ها پس از کشف چندین مخفیگاه زیر زمینی داعش در کرکوک نشان می‌دهد که تروریست‌ها طی چند ماه اخیر مورد حمایت مالی آمریکا قرار داشتند.

حشد الشعبی شواهد تازه‌ای از حمایت مالی آمریکا از داعش کشف کرد

به گزارش قدس آنلاین،«علی الحسینی» یک مقام روابط عمومی الحشد الشعبی در محور شمال عراق راز اینکه داعش توانسته چندین ماه را  بی هیچ گونه تحرکی در مخفیگاه‌های خود در کرکوک بماند فاش کرد.

الحسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «الحشد الشعبی در جریان جستجوی گسترده مناطق جنوب و غرب کرکوک مخفیگاه‌های زیادی را شناسایی کرد که برخی از آنها در تپه‌ها و صحراها ایجاد شده بود و مواد غذایی بسیار زیادی در آنجا انبار شده بود».

وی افزود: «این مخفیگاه‌ها که در مناطق صعب العبور ساخته شده و برخی در دل تپه‌های دورافتاده هستند باعث شد که هسته‌های داعش چندین ماه را بدون هیچ تحرکی، دوام بیاورند.

الحسینی گفت: «مخفیگاه‌های موجود میزان بالای حمایت مالی از داعش به منظور ادامه اقدامات تروریستی آنها را نشان می‌دهد».

این مسئول الحشد الشعبی آمریکا را مسئول تامین مالی هسته‌های داعش خواند و گفت:« این موضوع اصلا محل اختلاف میان هیچ دو نفری نیست، اما به هر حال الحشد الشعبی موفق شد به این مخفیگاه‌ها دست یافته و آنها را با وجود اینکه در مکان‌هایی بسیار دور از دسترس بودند تخریب کند».

هسته‌های داعش در مناطق مرزی صعب العبور در کرکوک و استان‌های دیالی و صلاح الدین و برخی کشتزارهای همجوار رود دیالی و مواضع دور از دسترس در کرکوک هستند.

به گفته الحسینی بزرگ ترین هسته تروریست‌های داعش در عراق در منطقه المطیبیجه است که در نزدیک مرز استان صلاح الدین با استان دیالی واقع است  و ده‌ها نفر از اعضای این هسته برای انجام حملات اخیر علیه نیروهای امنیتی به سمت کرکوک و دیالی اعزام شدند.

الحشدالشعبی طی ۷۲ ساعت گذشته عملیات بی‌سابقه‌ای را در مناطق جنوب و غرب کرکوک انجام داد که در نتیجه آن ۱۲ داعشی از جمله یک سرکرده این گروه کشته شدند.

استان کرکوک عراق این هفته شاهد چندین حمله عناصر تروریستی به نیروهای امنیتی این کشور بود که با کشته و زخمی شدن چند نیروی امنیتی همراه شد.

رسانه‌های عراقی طی روزهای گذشته هشدار دادند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در عراق به هسته‌های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.