گوشی هوشمند iPhone SE در سکوت خبری با صفحه نمایش 4.7 اینچی و A13 Bionic SoC راه اندازی شد.

گوشی هوشمند iPhone SE بی سر و صدا وارد بازار شد +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گوشی هوشمند iPhone SE اپل در سال 2016 راه اندازی شد و از جانشین آن تا مدت زمان طولانی خبری نبود، این گوشی هوشمند در طی چند ماه گذشته به نام iPhone SE 2 و iPhone 9 خوانده شده بود و در معرض چندین نشت اطلاعاتی و رندر های مختلف قرار گرفته است.

کمپانی مستقر در کوپرتینو در ابتدا قرار بود این آیفون جمع و جور را در ماه مارس اعلام کند، حالا اپل ، سرانجام از این دستگاه در سکوت خبری رونمایی کرده است که امروز با نام iPhone SE شناخته می شود. اگرچه در مقایسه با نسخه قبلی خود دارای چندین ویژگی برتر است ، اما طراحی آن را از آیفون 8 قرض گرفته است.

در حالی که بیشتر گوشی های هوشمند دارای شکاف و سوراخ های پانچی هستند ، حاشیه های ضخیم بالای و پایین دستگاه قدیمی به نظر می رسد ، اما از طرف دیگر سخت افزار این دستگاه ویژگی های خود را از iPhone 11 به ارث برده است، بیایید به این گوشی هوشمند اپل نگاهی بیندازیم.

مشخصات iPhone SE

گوشی iPhone SE زبان طراحی آیفون 8 را حفظ می کند، این دستگاه به جای طراحی جعبه ای که در مدل اصلی یافت می شود یک شمایل باریک دارد، گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش جمع و جور 4.7 اینچی با حاشیه های ضخیم در بالا و پایین دستگاه است که میتواند یک نکته منفی باشد که در ذوق هواداران بزند.



صفحه نمایش شبکیه چشم HD از پخش Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می کند و سنسور اثر انگشت 3D Touch ID به این گوشی باز می گردد. iPhone SE پنل پشتی شیشه ای مانند سری iPhone 11 را نیز پشتیبانی می کند و این گوشی هوشمند دارای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با IP67 است.

دوربین دستگاه دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED در گوشه بالا سمت چپ است و آرم اپل در مرکز قسمت پشتی گوشی قرار دارد، از ویژگی های موجود در دوربین دستگاه می توان به حالت عمودی ، نورپردازی پرتره ، کنترل عمق و HDR هوشمند اشاره کرد، آیفون SE با پشتیبانی از تثبیت کننده فیلمبرداری ، قادر به فیلمبرداری ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است و یک دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس های سلفی در اختیار کاربران است.

در قسمت سخت افزار، آیفون SE چیپست A13 Bionic SoC اپل را در اختیار دارد که همان تراشه قدرتمند سری آیفون 11 است، این پردازنده پشتیبانی از ویژگی های Apple Arcade ، AR و ویژگی های بسیار دیگر را ارائه می دهد.

این دستگاه در سه گزینه ذخیره سازی از جمله 64 گیگابایت ، 128 گیگابایت و 256 گیگابایتی در دسترس است، همچنین iPhone SE آخرین نسخه iOS 13 را اجرا می کند، این گوشی هوشمند از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و با شارژرهای دارای گواهی Qi نیز سازگار است، گوشی جدید شرکت اپل دارای کانکتور لایتنینگ با پشتیبانی از شارژ سریع 18W است که گفته می شود در 30 دقیقه باتری را تا 50 درصد شارژ می کند.



در بخش اتصالات ، آیفون SE از Wi-Fi 6 ، Gigabit LTE و سیم کارت دوگانه با پشتیبانی e-SIM بهره می برد. با این حال جک هدفون 3.5 میلی متری در این دستگاه همچنان وجود دارد.

قیمت iPhone SE

قیمت آیفون SE برای مدل پایه از 399 دلار شروع می شود، این گوشی هوشمند در گزینه های رنگی White، Black و PRODUCT RED ارائه شده است و اکنون از طریق فروشندگان مجاز اپل فروخته می شود، مشتریانی که این گوشی هوشمند را خریداری می کنند می توانند یک سال از عضویت Apple TV + به صورت رایگان بهره مند شوند، البته به علت شیوع ویروس کرونا زمان عرضه این گوشی هوشمند در اقصی نقاط جهان متفاوت است.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.