رئیس اداره آتش‌نشانی شاندیز از مرگ ۳ کارگر حین حفر کانال خبر داد، وی همچنین گفت: دختر ۹ ساله‌ای نیز برای نجات یک گوسفند از استخر آب جان خود را از دست داد.

مرگ ۳ کارگر حین حفر کانال/ دختر ۹ ساله برای نجات گوسفند از استخر آب جان خود را از دست داد

به گزارش قدس آنلاین، متین جواهری با اشاره به جان باختن یک دختر ۹ ساله، عنوان کرد: وقتی این کودک مشغول بازی بود، یک گوسفند در استخر آب ‌افتاد و هنگام تلاش برای بیرون آوردن گوسفند، خود او به داخل استخر ‌سقوط کرد و جانش را از دست ‌داد. این حادثه روز گذشته در ساعت ۱۴.۳۰ در جاده سوران روستای فرح‌آباد به وقوع پیوست و پس از اعلام گزارش به آتش‌نشانی شاندیز بلافاصله نیروها به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: عمق استخر سه متری و محل شست‌وشوی احشام بود؛ پدر این دختر چوپان و کمی دورتر از محل چرای دام بوده است. به دلیل عمق زیاد استخر با بیل مکانیکی کانالی باز ‌شد و با هدایت آب به زمین‌های اطراف برای کاهش عمق آب جستجو آغاز گردید.

رئیس اداره آتش‌نشانی شاندیز اظهار کرد: بعد از ۲.۵ ساعت جست‌وجو جسد این دختر ۹ ساله به چنگک گیر ‌کرد و از زیر آب جسد او بیرون کشیده ‌شد.

وی به والدین توصیه نمود؛ در صورت رفتن به محیط‌های باز از کودکان غافل نشوند و نگذارند نزدیک استخر شوند، همچنین کسانی که این استخرها را در مکان‌های مختلف به خصوص مکان‌های عمومی دارند و اطراف آن محصور نیست؛ حتما فنس‌کشی و حصار کشی کنند.

 مرگ سه کارگر زیر آوار

جواهری در ادامه از جان باختن سه کارگر حین حفر کانال در شاندیز خبر داد و بیان کرد: در این حادثه کارگران پیمانکار شرکت تحت پوشش سازمان آب مشغول حفاری بودند که پدر و پسر ۴۰ و ۱۸ ساله بر اثر ریزش کانال زیر آوار مدفون شده و جان خود را از دست دادند.

وی گفت: پس از اینکه این پدر و پسر در عمق ۲ متری خاک گیر کردند، راننده بیل مکانیکی که در محل با آنان کار می‌کرد، برای کمک به داخل کانال رفت که بر اثر ریزش مجدد کانال این راننده ۳۵ ساله نیز زیر خاک مدفون ‌شد.

رئیس اداره آتش‌نشانی شاندیز مطرح کرد: دو نفر اول در همان ابتدا جان خود را از دست دادند، ولی راننده بیل مکانیکی که پس از بیرون کشیدن از زیر آوار یک لحظه علائم حیاتی‌اش برگشت ‌کرد، بلافاصله عملیات سی‌پی‌آر توسط نیروهای اورژانس روی فرد انجام ‌شد، اما بر اثر جراحات و با وجود تلاش ماموران اورژانس وی نیز جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این حادثه در بلوار میرزا جوادآقای تهرانی خیابان دشت بهشت و در هفته جاری به وقوع پیوست، گفت: محلی که در آن حفاری انجام می‌شد، حدود ۵۰ تا ۶۰ سال قبل کال آب بوده که به مرور زمان با خاک‌های سست و گل و لایی ناشی از سیلاب پر شده بود.

جواهری مطرح کرد: قبل از انجام عملیات و گودبرداری به خصوص کانال‌های آب که محصور هستند و راه فرار ندارند، زمین باید تست شود اما متاسفانه در این حادثه این کار صورت نگرفته بود.

وی گفت: اگر چه کانال ابتدا ریزش جزئی کرده بود اما به آن توجه نشده بود و مجدد عملیات ادامه یافت؛ علاوه‌بر این در اطراف کال که این اتفاق افتاده، ساختمان‌های مسکن مهر با ۵ هزار خانوار و مجموعه تفریحی دشت بهشت نیز قرار دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.