هزار و ۱۴۰ بهورز مراقبت از روستاییان مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در مقابل بیماری کرونا بر عهده دارند.

هزار بهورز از روستاییان خراسان رضوی مراقبت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۷۲۶ خانه بهداشت  در روستاهای زیرپوشش این دانشگاه فعال است که یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی را خدمات رسانی می‌کند.
دکتر زهرا نهبندانی افزود: هر بهورز در تماس یا مراجعه به در منازل روستاییان زیر پوشش خود مبادرت به غربالگری و شناسایی افراد با علائم مشکوک به کرونا کرده و آموزش‌ها و مراقبت‌های لازم را ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: مراقبت از خانواده و اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا در روستاهای خراسان رضوی و رعایت قرنطینه بودن آنان از دیگر وظایف بهورزان است.
وی گفت: بهورزان در روستای زیرپوشش خود بر بهداشت محیط نیز نظارت دارند و تخلفات مراکز عرضه مواد غذایی در روستا یا مخاطرات بهداشتی در شرایط کرونایی را تحت نظارت دارند.
نهبندانی،  اجرای نظام مراقبت از بیماری‌های واگیردار در روستاها،  مراقبت از مادران باردار و شیرده، واکسیناسیون کودکان، آموزش‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها را از دیگر وظایف بهورزان خانه‌های بهداشت عنوان کرد.

هم اکنون دو سوم از بهورزان فعال در مناطق روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی زن و یک سوم مرد هستند.
افزون بر ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه،  تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.