فرماندار بینالود گفت: انسداد ورودی‌های طرقبه شاندیز جای خود را به محدودیت‌های هوشمند در مناطق ییلاقی این شهرستان داده است که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال می‌شود.

محدودیت‌های هوشمند برای سفر به طرقبه شاندیز برقرار است

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن حسینی افزود: با رفع انسداد مبادی ورودی این شهرستان تردد به طرقبه و شاندیز افزایش یافته است اما رستوران‌ها در این مناطق همچنان بسته است و محدودیت‌های هوشمندانه از سوی پلیس بدون انسداد مسیرها اعمال می‌گردد.

وی ادامه داد: با توجه به سیلابی بودن رودخانه‌های شهرستان، سست بودن خاک و دیواره خانه‌های روستایی در اثر بارش مداوم باران و وجود برف در ارتفاعات و جاده‌های این منطقه،  امکان پذیرایی از مسافران در مناطق ییلاقی شهرستان فراهم نیست.

وی گفت: در صورتی که آخر هفته سفر به مناطق ییلاقی افزایش چشمگیر پیدا کند و سیلابی شدن رودخانه‌ها شدت گیرد ممکن است از سوی شهرداری‌های طرقبه و شاندیز محدودیت‌هایی برای مقابله با موج مسافران اعمال گردد.

حسینی افزود: رودخانه‌های زشک و جاغرق امسال نیز مانند پارسال سیلابی است اما با تمهیدات اندیشیده شده خسارتی به بار نیامده است و در حال حاضر یک بیل مکانیکی به صورت مدام هرگونه انسداد یا مانع را در مسیر جریان رودخانه زشک برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: شدت بارندگی امسال به گونه‌ای بود که کانال روستای دهنو پس از ۱۵ سال دوباره پر آب شد و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم این کانال و قنات‌ها و برخی منازل روستایی دچار خسارت گردید،  همچنین برای هدایت آب این کانال به ناچار مجبور به شکافتن و تخریب بخشی از جاده محلی شدیم.

طی هفته جاری بر اثر ریزش یک کانال گودبرداری شده در شهر شاندیز، سه کارگر در آن مدفون شده و جان باختند.

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق مسافران، از روزهای پایانی اسفند ماه برای ورود مسافران غیربومی به شهرستان بینالود محدودیت و انسداد در مبادی ورودی ایجاد گردید و فقط اهالی بومی اجازه ورود به ۲ شهر طرقبه و شاندیز را داشتند، این انسداد از ابتدای هفته جاری برداشته شد.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.