نوسان شدید دمای هوا در آخرین روزهای نخستین ماه فصل بهار و جاری شدن سیل موجب خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی به باغات و اراضی کشاورزی شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی شد.

سرما و سیل ۳۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان تایباد خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی تایباد مساخت باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان را ۶۳ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: درختان میوه و اراضی زعفران و اراضی کشاورزی ۱۴۵ هکتار از این گستره باغی و زراعی دچار خسارت شده‌ است.

محمد میری افزود: باغ‌های آبی و دیم شهرستان تایباد نیز ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی ادامه داد: این خسارت‌ها بیشتر در باغ‌های بخش‌های مرکزی و میان ولایت به بار آمده است.

وی به وضعیت بیمه محصولات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: فقط ۲ درصد از گستره ۱۸ هزار هکتاری باغات و ۴۰ درصد اراضی کشاورزی تایباد زیرپوشش بیمه صندوق کشاورزی است که بالا بودن تعرفه بیمه و پایین بودن سقف تعهدات باعث عدم استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی شده است.

میری افزود: بیمه محصولات کشاورزی با توجه به بلایای طبیعی همچون سیل، خشکسالی، سرمازدگی و بیماری‌های دامی ضرورت حیاتی برای کشاورزان، باغداران و دامداران است که باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر جاری شدن سیل در برخی روستاهای این شهرستان هفت رشته قنات به طول هزار و ۲۰۰ متر و سه هزار و ۳۰۰ متر کانال انتقال ۱۰ رشته قنات تخریب شده است.

۸۵ درصد جمعیت شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد به کشاورزی و دامپروی مشغول هستند و این منطقه افزون بر هفت هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.