معاون رئیس اداره اطلاع‌رسانی انصارالله اعلام کرد، برخی خبرها که درباره ازسرگیری مذاکرات میان این جنبش و عربستان منتشر شده، رسمی نیست و جدیتی در نیت ریاض برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، مذاکرات غیرمستقیم میان جنبش انصارالله یمن و عربستان درباره آتش‌بس در یمن از سرگرفته شده است.

«عبدالقدوس الشهاری» معاون رئیس اداره اطلاع‌رسانی انصارالله در واکنش به این خبر گفت: فعلا سخنی رسمی درباره مسأله مذاکره با عربستان سعودی وجود ندارد و همه آنچه تا کنون در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری منتشر شده، رسمی نیست.

وی ادامه داد، پیش‌تر مذاکرات و پیشنهادی که انصارالله به عربستان ارائه داد، وجود داشت اما ائتلاف سعودی توجه کافی به آن نکرد و در واکنش به پیشنهاد ، ده‌ها حمله علیه یمن انجام داد.

الشهادی تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ حمله به شهرها و استان‌های مختلف یمن انجام شده و این بدان معناست که عربستان تمایلی به مذاکره ندارد و مسیر جنگ را انتخاب کرده است.

وی ادامه داد، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل میان طرف‌های یمنی میانجیگری می‌کند اما قصد واقعی برای توقف جنگ دیده نمی‌شود. زمانی که ائتلاف سعودی از آتش‌بس دوهفته‌ای خبر می‌دهد بهتر است جنگ به صورت کامل متوقف شود و با نشستن بر سر میز مذاکره درباره چگونگی راه‌حل بحث و تبادل‌نظر شود.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی عالی یمن دیروز (چهارشنبه) خبر داد،  سازمان ملل پاسخ صنعاء درباره طرح حل بحران یمن و توقف جنگ را داده است. 

این مقام یمنی همچنین اعلام کرد که «توقف تجاوز و پایان محاصره و اتخاذ تدابیر بشردوستانه و اقتصادی اولویت ملت و دروازه واقعی صلح قلمداد می‌شود» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.