معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهمیه ماه مبارک کالاهای استان مشخص و ابلاغ شده و بزودی در بازار عرضه می شود.

کالاهای اساسی تنظیم بازار ویژه ماه مبارک رمضان بزودی عرضه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان اظهار کرد: در بررسی قیمت کالا و خدمات در استان شاهد افزایش قیمت در برخی کالاها هستیم که تلاش می‌کنیم با افزایش عرضه و نظارت بیشتر قیمت‌ها را متعادل کنیم.

وی افزود: حبوبات، برنج، پرتقال و سیب؛ برخی نهاده‌های دامی افزایش قیمت داشته و نرخ لبنیات، برخی مصالح ساختمانی مانند سیمان و گچ تغییری نداشته و قیمت آهن آلات نیز روند کاهشی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قیمت گروه‌های کالایی تفاوت زیادی با نرخ متوسط کشوری آن ندارد اما در مجموع قیمت‌ها در یک ماه اخیر افزایش یافته است.

رسولیان تصریح کرد: سهمیه شکر صنعتی خراسان رضوی مربوط به ۲۵ اسفندماه و حواله پنج هزار و ۶۰۰ تنی است که هنوز کارخانه هفت تپه این حواله را به استان تحویل نداده است.

وی با اشاره به وجود ۸۰ هزار تن شکر در انبارهای خراسان رضوی افزود: تلاش می‌شود حواله شکر صنعتی خراسان رضوی به جای گرفتن از کارخانه هفت تپه از انبارهای استان تأمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ارتباط با حبوبات نیز گفت: قیمت حبوبات به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت در مبادلات با آسیای میانه رشد غیرمنطقی داشته است، با این نگرش و به منظور افزایش واردات حبوبات نشستی با واردکنندگان استان برگزار خواهد شد، در این راستا باید برای توسعه سطح زیر کشت این محصولات در استان نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

رسولیان افزود: ۱۴۰ تن لوبیا در انبارهای استان موجود است که بزودی ترخیص خواهد شد و نباید اجازه داد این میزان لوبیا خارج از خراسان رضوی عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۶ اسفند تا ۱۶ فروردین ماه امسال ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره جوجه‌ریزی در استان انجام گرفته که بسیار بیشتر از نیاز استان بوده است، به این صورت کشتارگاه‌ها موظف هستند میزان تعهد استان در خصوص خرید مرغ از مرغداران را اجابت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در تهیه بسته معیشتی که از سوی خراسان رضوی برای کمک به نیازمندان تهیه شده است، علاوه بر کالاهای اساسی مانند برنج و شکر که از سهمیه طرح تنظیم بازار استان تأمین می‌شود، از کالاهایی مثل مواد لبنی، گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ نیز استفاده خواهد شد.

رسولیان با اشاره به سهمیه طرح تنظیم بازار ماه مبارک رمضان خراسان رضوی نیز گفت: چهار هزار و ۴۴ تن برنج هندی، دو هزار و ۲۲ تن گوشت مرغ، چهار هزار و ۴۴ تن روغن نباتی، چهار هزار و ۴۴ تن شکر و یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت منجمد به استان اختصاص یافته که به نسبت جمعیت بین مشهد و شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.