جانشین فرماندهی انتظامی استان از دستگیری دو متهم پرونده سرقت‌های سریالی خودروهای مدل بالا در مشهد با تیراندازی ماموران انتظامی خبر داد.

دستگیری متهمان سرقت‌های سریالی خودروهای مدل بالا در مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  سرتیپ ابراهیم قربان زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: گزارش چند فقره سرقت خودروهای مدل بالا در مشهد و اعلام شکایت مالباختگان، کارآگاهان مبارزه با سرقت و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی را بر آن داشت طرح ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار خود قرار دهند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه خود دریافتند عاملان سرقت با یک دستگاه خودرو پژوپارس سفید رنگ که پلاک‌های خودرو دیگر بر روی آن نصب شده اقدام به ارتکاب جرم می کنند و با ردزنی‌های گسترده مسیرهای تردد این خودرو را در حاشیه شهر مشهد پیدا کردند.

سردار قربان زاده گفت: کارآگاهان به طور پوششی در یکی از مسیرهای پرتردد متهمان کمین کردند و در حالی که دو متهم با خودروی مذکور حرکت می کردند و قصد سرقت خودرو دیگری را داشتند برای دستگیری‌شان وارد عمل شدند.

وی بیان کرد: متهمان که متوجه حضور پلیس در یک قدمی خود شده بودند با سرعت زیاد متواری و عملیات تعقیب و گریز تا پشت چراغ قرمز یک چهارراه ادامه یافت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ۲ متهم با سرعت زیاد از چراغ قرمز عبور و ماموران انتظامی با استفاده از قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس ازطی مسافتی، در فرصتی مناسب لاستیک‌های خودرو را مورد هدف تیراندازی خود قرار دادند و با توقف پژوپارس، ۲ متهم از خودرو پیاده و در مسیرهای مخالف پا به فرار گذاشتند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: کارآگاهان به تعقیب ۲ متهم فراری ادامه دادند و یکی از آنان را به ضرب گلوله از ناحیه دست و دیگری را از ناحیه پا مجروح و زمین‌گیر کردند.

قربان زاده با اشاره به این مطلب که متهمان به مرکز درمانی انتقال یافته و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند، گفت: بررسی‌های بعدی پلیس حاکی از آن بود که این دو متهم دارای سوابق کیفری هستند که خودروهای سرقتی را اوراق می‌کردند و ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی آنها تعداد زیادی انواع سوئیچ خودرو و ریموت کنترل و کلیدهای انواع قفل، یک عدد قیچی بزرگ قفل بر و دیگر وسایل سرقتی را کشف کردند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان رضوی وی با بیان این که از متهمان تاکنون ۵  دستگاه خودروی مدل بالا شامل پارس، پاترول، لندکروز و بنز به همراه چهار قطعه پلاک مسروقه کشف شده است، عنوان کرد: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی درباره این پرونده و نقش متهمان دستگیرشده در ارتکاب سرقت ها ادامه دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.