گیلان-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای جبران عقب‌ماندگی‌های گیلان در حوزه‌های مختلف سلامت استان را ضروری دانست.

اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای جبران عقب‌ماندگی های حوزه سلامت گیلان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از علوم پزشکی گیلان ؛ ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، حل معضلات و مشکلات اساسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و افزایش ارتقای توان این مجموعه در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی را  مستلزم تکمیل زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی دانست و افزود: فرسودگی زیرساخت ها و کمبود تجهیزات گیلان در حوزه های مختلف به ویژه در بخش بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش در شان مردم فهیم گیلان نیست. بنابراین مطالبه به‌حق بالغ‌بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم این استان در کنار جمعیت شناور، می تواند منجر به ارایه خدمات مطلوب در بخش بهداشت و درمان شود.

وی با بیان اینکه  برای جبران عقب‌ماندگی‌های گیلان در حوزه‌های مختلف سلامت استان،  اختصاص حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان ضروری است، خاطرنشان کرد: این مطالبه به‌حق  مردم گیلان در طول ماه های گذشته بارها به صورت رسمی و غیر رسمی به استحضار مسوولان ارشد استانی و کشوری رسیده و امروز با شیوع ویروس کرونا، جبران این کاستی های گذشته به یک مطالبه استانی تبدیل شده که همه دلسوزان نظام به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دستگاه های نظارتی و ... به جد پیگیر جبران آن هستند.

سالاری، با اشاره به نیازمندی‌های این استان در حوزه بهداشت و درمان  تصریح کرد: این دانشگاه برای تجهیز و توسعه در حوزه بهداشت و درمان، نیازمند ۱۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال است. برای احداث و تکمیل پروژه‌های حوزه آموزش و پژوهش ازجمله در سایت لاکان نیز چهار هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بخش فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی یا اورژانس ۱۱۵ گیلان را نیز نیازمند ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد و  تسریع در اختصاص این اعتبار را برای انجام  مأموریت‌های عادی همچون سایر استان‌ها خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.