گیلان- استاندار گیلان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن رشت- کاسپین -انزلی از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور طی هفته گذشته خبر داد و گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای نسبت به این پروژه دارد.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن رشت-انزلی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در حاشیه بازدید از این پروژه  اظهار داشت:  این پروژه از مهم ترین پروژه های ملی است که می‌تواند تاثیرات چشمگیری در حوزه صادرات، واردات و حمل بار نه تنها برای کشورمان بلکه سایر کشورها به خصوص همسایگان شمالی داشته باشد .

وی از دیگر مواهب اجرای این پروژه را گسترش معاملات تجاری اوراسیا عنوان و تصریح کرد: دولت اهتمام ویژه ای برای اجرا و تکمیل عملیات عمرانی این پروژه ارزشمند  تا سال ۱۴۰۰ دارد.

وی  با اشاره به بازدید خود از مسیر هفت کیلومتری بخش اول قطعه ۶ پروژه راه آهن رشت- کاسپین - انزلی افزود: این قطعه ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم به تعهد پیمانکار برای تکمیل عملیات زیرسازی تا تابستان امسال و تحویل آن برای اجرای عملیات روسازی بر اساس تقویم زمان بندی، جامه عمل پوشانده شود.

استاندار گیلان اظهار کرد: برای تامین مالی و پشتیبانی این پروژه، رئیس جمهوری و نیز محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه حمایت های ویژه‌ای داشته  و نگرانی در این بخش وجود ندارد .

 زارع افزود: علاوه بر ۷۰ میلیارد تومانی که پیشتر برای اجرای پروژه داده شده بود، طی روزهای گذشته نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه اختصاص داد.

وی همچنین  از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای قطعه آستارا و نیز ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آزاد راه منجیل به رودبار خبر داد و افزود: همه این اعتبارات نقدی است.

زارع  ادامه داد: انتظار می رود دو پیمانکار قطعه های ۶ و ۷ نسبت به اجرای تعهدات خود و توجه به زمان بندی های اعلام شده، اقدام کنند و با تقویت و افزایش ماشین آلات، این پروژه را در زمان مناسب تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.