رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۰۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان‌های زیر پوشش علوم پزشکی مشهد که بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می‌کنند تا کنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

ابتلای ۱۰۰ مدافع سلامت علوم پزشکی مشهد به کرونا

به گزارش قدس آنلاین،  محمد حسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۰۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان‌های زیر پوشش علوم پزشکی مشهد که بیماران مبتلا به کرونا را در خراسان رضوی پذیرش می‌کنند تا کنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

او افزود: خوشبختانه تا کنون ابتلای به کرونا در هیچ یک از این افراد منجر به فوت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تلاش خستگی‌ناپذیر تمامی مدافعان سلامت در خراسان رضوی اعم از پزشک، پرستار و سایر کادر درمانی و پشتیبانی در ۵۵ روز شرایط کرونایی ستودنی و قابل تحسین است.

بحرینی بیان کرد: در حال حاضر عده‌ای از کادر درمانی مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافته، عده‌ای در بیمارستان بستری بوده و برخی دیگر نیز در منازل خود تحت درمان هستند.


او تصریح کرد: جا دارد نام و یاد تمامی مدافعان سلامت و عزیزانی که در این راه مقدس جان خود را در مناطق مختلف کشورمان تقدیم کرده‌اند گرامی بداریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اقدامات این دانشگاه در مقابله با کرونا،   تاکید کرد: پیاده‌سازی نظام ارجاع الکترونیک و سطح‌بندی مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا، راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت برای تشخیص و پیگیری بیماران مشکوک به کرونا به صورت سرپایی، اختصاص بیمارستان مستقل ویژه بیماران کرونایی و مشارکت بخش خصوصی به عنوان معین و کمک‌رسان به دانشگاه در امر درمان بیماران غیر کرونایی از اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور مقابله با کرونا بوده است.

بحرینی اظهار کرد: به دنبال اقدامات انجام شده و با وجود مراجعان بالای مشکوک به کرونا هیچ گونه ازدحامی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد نشد.

افزون بر ۷۵ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.