همدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی تگرگ به کشاورزی استان همدان خبر داد و گفت: تگرگ به ۲۶ هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان آسیب زده است.

تگرگ به ۲۶ هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان آسیب زد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان منصور رضوانی جلال رئیس جهادکشاورزی استان همدان اظهار کرد: تگرگ  ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت  به کشاورزی استان و به ۲۶ هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان آسیب زد که این میزان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مجموع اراضی کشاورزی استان همدان را شامل می‌شود.

رضوانی جلال گفت: همچنین ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی استان همدان به خصوص باغ‌های محصولات تک هسته‌ای مثل زردآلو، شلیل، هلو و بادام آسیب دید و دچار خسارت شد.

وی اضافه کرد: میزان خسارت‌های ناشی از بارش تگرگ در اسدآباد، نهاوند، رزن و کرفس محسوس و در همدان نیز آسیب‌ها چشمگیر است.

رئیس جهادکشاورزی استان همدان: بابیان اینکه درصد بیمه باغات استان همدان نسبت به مزارع وضعیت بهتری دارد، گفت: با این وجود در باغات نیز پوشش ۱۰۰ درصدی وجود ندارد.

رضوانی جلال با بیان اینکه در ۱۱ آیتم جهش تولید در بخش کشاورزی برنامه ریزی و به استانداری همدان پیشنهاد شده که مورد تأیید قرار گرفته است، گفت: سالانه ۷۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شده و شاهد جهش در ایجاد گلخانه هستیم.

وی با بیان اینکه این روال ۳ ساله است و امسال نیز ۷۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد می‌شود به طرح «فراز» ویژه تولید انگور در ملایر نیز اشاره کرد و از تغییر سیستم کاشت انگور از سیستم متعارف کشت خوابیده به سیستم ایستاده یا داربستی در طرح «فراز» خبر داد.

رئیس جهادکشاورزی استان همدان همچنین بابیان اینکه استان همدان با ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت انگور حدود ۸.۶ درصد تولید انگور کشور را به خود اختصاص داده است و از لحاظ مساحت زیر کشت نیز رتبه پنجم کشور را دارا است از اجرای طرح فراز در ۲۲۰ هکتار از باغات انگور ملایر خبر داد و گفت: این روش به آب کمتری نیاز دارد و در پی آن ضمن افزایش تولید کیفیت تولید نیز ارتقا می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.