۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 701059

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: براساس مصوبه وزارت راه و شهرسازی واگذاری و انتقال امتیاز طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به دیگران تحت هریک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به نقل از قدرت الله ابک گزارش داد: ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست، چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی، فرد ثبت نام کننده واجد شرایط تشخیص داده نشود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری فاقد هر گونه ارزش باشد.

وی اضافه کرد: خرید و فروش امتیاز مسکن ملی فقط باعث از بین رفتن سرمایه خریدار می شود لذا بنا بر اعلام وزارتخانه، ‌امتیاز این قبیل افراد باطل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آنها باطل می شود و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

ابک افزود: سهمیه خراسان رضوی در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ۳۹ هزار و ۹۰۸ واحد مسکونی است و مسوولیت ساخت پنج هزار و ۲۴۶ واحد از این تعداد در ۳۴ شهر با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن استان است.

دولت تدبیر و امید طرح اقدام ملی مسکن را زمستان ۱۳۹۷ مطرح و وزارت راه و شهرسازی از شهریور ماه ۱۳۹۸ اجرای آن را در نخستین استان کشور با ثبت‌نام  متقاضیان در کرمان آغاز کرد. ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در اجرای این طرح برنامه‌ریزی شده است.

در این چارچوب ساخت ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است.

این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد آن غیرآپارتمانی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.