مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی، مردم کشور و به ویژه خراسان کتاب‌خوان‌تر شده‌اند.

کرونا خراسانی‌ها را کتاب‌خوان‌تر کرده است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان درخصوص تأثیر ویروس کرونا بر میزان مطالعه مردم اظهار کرد: اقبال و استقبال مردم از کتاب‌خوانی، علی‌رغم برداشت عامه مردم از عدم استقبال خانواده‌ها از کتاب و کتاب‌خوانی و روی آوردن آن‌ها به سمت فضای مجازی، این نظریه را باطل کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های فرهنگی که کتاب‌خانه‌های عمومی در سطح استان خراسان رضوی داشته‌اند، رتبه‌ اول نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به خراسان رضوی اختصاص یافته‌است. به طوری که حدود ۲۱۰ خانواده خراسانی در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: آمارها نشان می‌دهد که ۲۷۰۰ خانواده در ایام نوروز که اداره‌کل کتاب‌خانه‌ها، خانه‌نشینی خانواده‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌بود، در پویش خانواده کتاب‌خوان مشارکت کرده‌اند؛ با توجه به این آمارها شاید بتوان ادعا کرد که استان خراسان رضوی در مقایسه با سایر استان‌ها، مردم و خانواده‌های کتاب‌خوان‌تری دارد.

سبزیان ادامه داد: اما آمار دقیقی از افزایش تعداد ساعات و دقایق مطالعه مردم نداریم و تنها آمار بیان شده توسط وزیر وجود دارد که به صورت  ۱۶ دقیقه مطالعه برای خراسان و ۱۲ دقیقه برای کل کشور اعلام شده‌است.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن برنامه‌ریزی‌هایی که کتاب‌داران و مجموعه‌های موازی مانند انتشارات و مؤسسات غیردولتی در شرایط شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم داشته‌اند،  می‌توان اعلام کرد میزان مطالعه افراد و اقبال مردم به کتاب و کتاب‌خوانی در مقایسه با سال گذشته در همین شرایط زمانی افزایش یافته‌است. به این ترتیب سرانه مطالعه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.