۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 701070

در پی تصمیم آ دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای قطع کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت که از آن به عنوان « جنایت علیه بشریت » یاد شده است، بنیاد خیریه بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت اعلام کرد که ۱۵۰ میلیون دلار بیشتر به سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا ( کووید ۱۹) اختصاص می‌دهد.

بیل گیتس حال ترامپ را گرفت

قدس آنلاین:  این کمک جدید بنیاد (خیریه) گیتس یک روز پس از آن اعلام می‌شود که «بیل گیتس» از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای قطع کمک به سازمان جهانی بهداشت به شدت انتقاد کرد. 
بنیاد گیتس در بیانیه‌ای اعلام کرد، کمک مالی جدید برای کمک به ‌آزمایش، درمان و تولید واکسن برای "کووید-۱۹" و همچنین تقویت نظام بهداشت و درمان در کشورهای آفریقا و جنوب آسیا هزینه خواهد شد.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت نتوانسته به وظیفه اصلی خود در جلوگیری از شیوع بیماری عمل کند، اعلام کرد که کمک ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلاری به این سازمان را تا زمان به نتیجه رسیدن تحقیقات درباره آنچه او کمک این سازمان به چین در پنهان‌کاری در زمینه بیماری کرونا می‌داند، متوقف می‌کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دیروز (چهارشنبه) با ابراز تاسف از این تصمیم ترامپ گفت: این سازمان در حال ارزیابی تاثیرات این اقدام است و تلاش خواهد کرد با سایر شریکان هرگونه شکاف (کمبود بودجه) را پر کند.

بیل گیتس سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی و از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت در پیامی توئیتری از این تصمیم ترامپ انتقاد و آن را اقدامی خطرناک قلمداد و تاکید کرد که شکست دادن شیوع کرونا نیازمند سطح بی‌سابقه‌ای از همکاری و اعتبارات بین‌المللی است.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، ملیندا همسر بیل گیتس و از بنیاگذاران بنیاد گیتس نیز چهارشنبه شب به وقت محلی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت نهادی است که می‌تواند با شیوع کرونا مقابله کند اعلام کرد که ۱۵۰ میلیون دلار کمک بیشتر از سوی بنیاد گیتس با هدف کمک به تسریع یافتن درمان و تولید واکسن برای بیماری کرونا و تقویت تدابیر بهداشتی پرداخت خواهد شد.

ملیندا گیتس که همراه با بیل گیتس ریاست بنیاد گیتس را برعهده دارد، قطع کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت را اقدامی خطرناک و غیرمنطقی عنوان کرد و گفت: قطع اعتبارات این سازمان در اوج شیوع جهانی یک بیماری، با هیچ منطقی سازگار نیست؛ ما نیازمند یک پاسخ هماهنگ جهانی هستیم.

بنیاد گیتس پس دولت از آمریکا دومین کمک‌کننده بزرگ به سازمان جهانی بهداشت است و با مبلغ اهدایی جدید، مجموع کمک مالی این بنیاد به سازمان جهانی بهداشت به ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد.
ملیندا گیتس گفت که بنیاد تحت ریاست او و بیل گیتس از هشت پروژه تلاش برای تولید واکسن کرونا حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.