مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی از اجرای طرح «مدافعین افتخاری سلامت» با مشارکت خادمیاران رضوی سراسر کشور خبر داد.

اجرای طرح «مدافعین افتخاری سلامت» برای مقابله با کرونا به همت خادمیاران رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  علی اکبر عصارنیا،  گفت: با توجه به درگیر شدن آحاد مختلف کشور با ویروس همه گیر کرونا و تبعات ناشی از این بیماری، خادمیاران حضرت رضا(ع) در این طرح با تأسی به سیره آن حضرت بیش از گذشته به یاری نیازمندان و اقشار محروم شتافته و با مشارکت در فعالیت‌های عام المنفعه، سهمی کوچک اما موثر را در خدمت به هم وطنان خویش ایفاء می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت در این طرح با انتخاب مصادیق گزارش خدمات فردی، گروهی و کانون دفاتر انجام و در سامانه خادمیاران رضوی ثبت می‌شود افزود: محدویتی برای انتخاب همزمان چند مصداق وجود نداشته و برای ثبت گزارش نیاز به تایید اولیه نیست.
به گفته عصارنیا، این طرح با ۶ عنوان خدمتی، در موضوعات همیاران سلامت (خدمت به بیماران، خدمت به سالمندان و افرادی که امکان خروج از منزل را ندارند)، همیاران تولید (تولید البسه و ماسک)، صدای سلامت (پاسخگویی تخصصی ویژه خادمیاران حوزه سلامت)، خادمان مدافع سلامت (خدمت به کادر درمانی)، خادم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های حوزه سلامت (انجام برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی) و همیاری مالی کمک‌های نقدی خادمیاران با تأمین هزینه‌های دارویی، بهداشتی، درمانی انجام می‌شود.
مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی، تصریح کرد: این طرح با توجه به تبعات ناشی از فراگیری این بیماری برای سالمندان و قشر آسیب‌پذیر جامعه که امکان خروج از منزل را ندارند در قالب‌های مذکور توسط خادمیاران رضوی انجام می‌شود.
عصارنیا افزود: خدمت به بیماران، خدمت به سالمندان و افرادی که امکان خروج از منزل را ندارند شامل تأمین مایحتاج روزانه، تأمین دارو، انجام کارهای اداری بیرون از منزل می‌شود.
وی یادآور شد: مصداق همیاران تولید برای تولید البسه و ماسک نیز با عنایت به شرایط حاکم و کمبود البسه و ماسک در زمینه تولید ملزومات مورد نیاز سلامت توسط خادمیاران  شامل تأمین مواد اولیه، تولید ماسک و البسه و توزیع اقلام تولیدی بین نیازمندان انجام می‌شود.
عصارنیا با بیان اینکه مصداق صدای سلامت، پاسخگویی تخصصی خادمیاران رضوی در حوزه سلامت است، تصریح کرد: این حوزه خدمتی نیز با حضور پزشکان و متخصصین در قالب مشاوره تخصصی از طریق سامانه مشاوره تلفنی ۴۰۳۰، شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات مورد نیاز و ضروری به مردم از طریق کانون سلامت دفاتر انجام می‌شود.
به گفته وی، مصداق خادم مدافعان سلامت با موضوع خدمت به کادر درمانی بر اساس تخصص، علاقه و فعالیت‌های مختلف در مراکز درمانی درگیر در این بیماری که شامل خدمات پرستاری  و بهیاری است انجام می‌شود.
عصارنیا گفت: انجام برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی مصداق خدمتی خادم اطلاع‌رسانی و آموزش های حوزه سلامت است که در قالب ارسال پیامک اطلاع‌رسانی، تأمین محتوای شبکه‌های اجتماعی و تأمین محتوای نشریات و بولتن‌های اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.
وی در پایان ششمین مصداق خدمتی خادمیاران رضوی در این طرح را با عنوان همیاری مالی کمک‌های نقدی خادمیاران برای تأمین هزینه های دارویی، بهداشتی، درمانی برشمرد.
شایان ذکر است، خادمیاران رضوی می‌توانند با مراجعه به سامانه خادمیاران به آدرس https://khademyar.razavi.ir/ در این پویش شرکت کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.