ما دیگر هیچ پروازی را میزبانی نخواهیم کرد و از انجام هر عاملی که فاز مدیریت را تحت الشعاع قرار دهد ممانعت می کنیم و فعلا پروازی را میزبانی نخواهیم کرد.

از هر 11 مورد مرگ در ایران یک مورد بر اثر ابتلا به کروناست/ زمان پایان توصیه های بهداشتی مشخص نیست

به گزاش قدس آنلاین کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی اظهار داشت: اگر قرار است بازارهای روز برقرار باشند باید بر اساس پروتکل های مشخص شده فعالیت کنند و شهرداری ها نیز باید نظارت کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: درباره برداشتن اعمال محدودیت اجباری قانونی تردد بین استانی مصوبه ستاد ملی است اما دلیلی نیست تا برای انجام هر مسافرتی مجوز داشته باشیم و سفرهای غیر ضرور قطعا آسیب زا خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سفرهای غیر ضروری قطعا از عوامل انتقال خواهد بود، گفت:  موضوع توجه به رعایت فاصله اجتماعی و سلامت افراد به جای خود باقی است.

جهانپور با بیان اینکه تست برای افرادی که ضرورت انجام آن تشخیص داده شود به صورت رایگان است، افزود: انجام تست را برای افراد بدون علامت توصیه نمی کنیم؛ ضمن اینکه فردی که مبتلاست باید ایزوله شده و افرادی که ظرف 14 روز با این فرد ارتباط داشته اند نیز در قرنطینه باشند و پس از  14 روز می توانند اگر بدون علامت بودند فعالیت خود را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با انجام و ارائه مقاله جدید اعلام شد که سی تی اسکن ارزش و حساسیت قبلی که برای تشخیص کرونا  گفته می شد را ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره انجام دو سفر هوایی از ایتالیا و اسپانیا و ورود مسافرانی از این طریق، بیان داشت: این افراد بر خلاف تعهدی که داده بودند در هنگام ورود در خصوص انجام آزمایش و قرنطینه موضوعات را رعایت نکردند و و پایبند به این کار نشدند.

جهانپور تأکید کرد: ما دیگر هیچ پروازی را میزبانی نخواهیم کرد و از انجام هر عاملی که فاز مدیریت را تحت الشعاع قرار دهد ممانعت می کنیم و فعلا پروازی را میزبانی نخواهیم کرد.

مرگ سالانه 17 هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه 17 هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان می دهند،گفت:نمی توانیم نتیجه بگیریم که باید هرگونه اتومبیل سواری و تردد را متوقف کنیم اما همه می دانند اگر هیچ خودرویی حرکت نکند طبیعتا ما هیچ آسیبی نخواهیم داشت.

مرگ سالانه 19 هزار نفر در اثر آلودگی هوا

وی متذکر شد: همچنین سالانه 19 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند اما آیا می توان همه ترددها را متوقف کرد؛ در نتیجه آیا امکان پذیر است سایر توصیه هایی که برخی دوستان نیز در خصوص کرونا دارند امکان پذیر باشد؟

مرگ 700 نفر در اثر مصرف الکل

چهانپور با اشاره به اینکه بیش از 700 نفر در اثر مصرف الکل جان خود را از دست داده اند،تصریح کرد: این الکل های مصرفی بیشتر از الکل های تجاری خارجی بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: اگر داروخانه ای مواد ضدعفونی کننده ای را که غیر مجاز تهیه شده باشد را عرضه کند، با آن برخورد می کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.