رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن گفت:بیش از ۹۵ درصد حجم سازه های آبخیزداری این شهرستان به دنبال حجم خوب بارش های چند روز گذشته آبگیری شد.

آبگیری بیش از ۹۵ درصد سازه های آبخیزداری شهرستان بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن گفت:این شهرستان دارای ۱۵ سازه آبخیزداری با حجم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب است .

محمد یاری افزود: خوشبختانه بارندگی های خوب امسال موجب شد دبی آب بیش از ۸۰ درصد قنوات شهرستان از ۱۰ لیتر تا ۲۵ لیتر در ثانیه افزایش پیدا کند.

وی به اجرای پروژه پخش سیلاب حوزه کبودان این شهرستان اشاره کرد و گفت:این پروژه در بالا دست شهر بردسکن احداث شده است و در  کنترل  و جلوگیری از خسارت سیل نقش بسزایی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن عنوان کرد:یکی از اساسی ترین راهکار ها برای کنترل روان آب ها و سیلاب ها اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری است که اجرای این پروژه ها علاوه برکنترل سیل  ضمن نفوذ آب ها به سفره های زیرزمینی از خسارات پایین دست هم جلوگیری می کند.

 وی عنوان کرد: در سال های گذشته اعتبارات بسیار خوبی از محل صندوق توسعه ملی به شهرستان بردسکن اختصاص پیدا کرد و امیداست امسال هم اعتبارات ویژه ای به حوزه آبخیزداری اختصاص پیدا کند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.