رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ماسک سوپاپ‌دار N۹۵ کار دم و بازدم را انجام می‌دهد و استفاده از آن امکان انتقال ویروس را افزایش می‌دهد.

استفاده از  ماسک های N۹۵ امکان انتقال ویروس را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، ،دکتر محمد بحرینی اظهار کرد:در این روزهای کرونایی شاهد مصرف بالای انواع ماسک‌ها به خصوص نوع N۹۵ آن از سوی مردم هستیم و معتقدیم که اگر می‌خواهیم که ویروس کرونا به اطرافیانمان منتقل نشود نباید از ماسک‌های سوپاپ‌دار N۹۵ استفاده کنیم، زیرا این نوع ماسک‌ها ویژه پرسنل درمان بوده و برخی‌ها سوپاپ بازدمی آن را با فیلتر ماسک اشتباه می‌گیرند.

وی افزود: اگر فرد بیمار از ماسک N۹۵ استفاده کند خانواده و اطرافیانش را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار می‌دهد و با فشار هوا تمام ترشحات داخل ماسک به بیرون منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مردم به‌جای استفاده از ماسک N۹۵ از ماسک‌های یک‌بار مصرف دو لایه یا سه لایه و یا ماسک‌هایی قابلیت شست‌وشو دارند استفاده کنند، گفت: ماسک سوپاپ‌دار N۹۵ کار دم و بازدم را انجام می‌دهد و استفاده از آن امکان انتقال ویروس از فرد مصرف‌کننده به دیگری و بلعکس را افزایش می‌دهد.

دکتر بحرینی خاطرنشان کرد: مردم پس از استفاده از نوبت اول ماسک‌های دو لایه یا سه لایه، این ماسک‌ها را در سطل زباله بیندازند و از مصرف چند باره و شست‌وشوی این نوع ماسک‌ها که قابلیت استفاده مجدد ندارند به‌شدت خودداری کنند، زیرا بسیار خطرآفرین است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.