پزشکان بیمارستان امام رضا(ع) و متخصصان پزشکی مولکولی و سلول درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شیوه‌ای نوین و جدید از سلول درمانی را بر روی بیمار کرونایی اجرا کردند.

اجرای شیوه جدید سلول درمانی روی بیمار کرونایی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشغول انجام یک شیوه درمانی جدید در آسیب‌های ریوی ناشی از کرونا هستیم که در قالب طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است.

دکتر ادهمی با بیان اینکه این روش بر روی یکی از اعضای کادردرمانی مبتلا به ویروس کرونا در حال آزمایش است،افزود: در این روش سلول‌های بنیادی از مغز و استخوان یک فرد دیگر جدا شده و طی مراحلی کشت داده شده و آماده تزریق به بیمار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روش انجام به اینصورت  است که سلول‌ها در دو نوبت ۲۴ تا ۴۸ ساعته به بیمار تزریق شده و این سلول‌ها خاصیت ضدالتهابی دارد و نحوه تزریق هم به‌صورت وریدی است.

دکتر صداقت رییس بخش ICU کرونایی‌های بیمارستان امام رضا هم دراین باره گفت:امیدواریم که آموزش‌ها و شیوه‌های درمانی جدید که با کار علمی و تحقیقاتی معاونت‌های آموزش،درمان و پژوهش حاصل شده بتواند گام بلندی در عرصه درمان بیماران بردارد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یک الگو در این عرصه بدرخشد تا این شیوه‌های موفق و جدید در دیگر مراکز درمانی سطح کشور اجرا گردد.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.