رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت:مردم برای ثبت خرید و فروش وسیله نقلیه خود به دفترخانه های اسناد رسمی مراجعه کنند.

تطبیق مراکز تعویض پلاک خراسان رضوی با شرایط کرونایی در بازگشایی مجدد/ مردم به دفترخانه های اسناد رسمی مراجعه کنند

سرهنگ حمیدرضا دهنوی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: باتوجه به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تعطیلی مراکز پرخطر، مراکز تعویض پلاک و آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی بدلیل تجمع زیاد افراد، یکی از اماکن پرخطر معرفی و کماکان تعطیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر پروتکلی بهداشتی به صورت مکتوب از مرکز برای ما ارسال شده است که آمادگی لازم برای بازگشایی مجدد این مراکز با شرایط جدید را داشته باشیم. البته هنوز جزئیات این بازگشایی که به صورت ساعتی یا روزانه است و یا اینکه تعویض پلاک به صورت زوج و فرد انجام شود یا به نحو دیگر، ابلاغ نشده است.   

وی در خصوص افرادی که در ایام تعطیلی مراکز تعویض پلاک قصد خرید یا فروش وسیله نقلیه را دارند، گفت: به احتمال زیاد در روزهای آینده برای بازگشایی مجدد مراکز تعویض پلاک تدبیری صورت خواهد گرفت. اما همانطور که ذکر شد با توجه به تجمعی که در این مراکز بوجود می آید فعلا دستوری برای بازگشایی جدید از تهران برای ما صادر نشده است. هرچند که اکنون برنامه ریزی هایی در حال انجام است که بتوان با کمترین تجمع و هزینه، خواسته مراجعه کنندگان را برآورده کرد.

سرهنگ دهنوی مطرح کرد: مقرر شده است که شبکه ملی ارتباطات بستر ۸۵ درصد از اقداماتی که در موضوع تعویض پلاک، از قبیل انتقال مالکیت و تغییر پلاک، مطرح است را فراهم کرده و در آینده این امور به صورت اینترنتی انجام شود. البته این موضوع زمان بر خواهد بود، چون مباحث فنی آن هنوز فراهم نگردیده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات، انجام امور در مراکز، به صورت الکترونیکی و اینترنتی است که این موضوع اکنون در ستاد ترخیص بیش از مراکز دیگر تحقق یافته است. اکنون حدود ۳۰ درصد از امور مربوطه توسط پلیس ۱۰+ صورت می گیرد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در تلاشیم تا چند ماه آینده میزان بسیار بیشتری در این زمینه خدمت رسانی صورت گیرد.

وی با ذکر چند توصیه مهم برای افرادی که در ایام تعطیلی مراکز تعویض پلاک، اقدام به خرید و فروش وسیله نقلیه نموده اند، گفت: جهت جلوگیری از بروز برخی مشکلات و سوءاستفاده های احتمالی، خریداران می توانند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و وکالت تعویض پلاک یا فروش را اخذ کنند. آنگاه خریداران در زمان بازگشایی مجدد مراکز تعویض پلاک می توانند با همان وکالت مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: با وکالت تعویض پلاک تمامی اقدامات لازم از جمله فک پلاک و انتقال مالکیت انجام شده و اگر وکالت فروش وجود داشته باشد سند قطعی نیز با همان وکالت صادر می شود. این نکته بسیار حائز اهمیت است که اعتبار وکالت چندین ماهه در نظر گرفته شود تا در بازگشایی مجدد مراکز تعویض پلاک بتوان از سر فرصت اقدام به تغییر مالکیت وسیله نقلیه کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.