ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که هیچ دلیلی وجود ندارد که بتوان برخی گزارش‌ها درباره ارتباط کرونا با آزمایش‌های ووهان چین را تایید کرد.

فرانسه ایجاد کرونا در آزمایشگاه‌های ووهان چین را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، فرانسه اعلام کرد که هیچ دلیل واقعی در تایید گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره ارتباط ویروس کرونا با آزمایشگاهایی در ووهان چین وجود ندارد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز پنجشنبه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اتهامات غرب در خصوص سرمنشأ ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین که اواخر سال ۲۰۱۹ بعنوان مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان شناخته شده بود، گفت سازمان جهانی بهداشت تأیید کرده است که هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کروناویروس در آزمایشگاه ساخته شده است. 

از زمان شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین و گسترش آن به دیگر کشورهای جهان، برخی کشورهای غربی، انگشت اتهامات را درباره شیوع این ویروس ناشناخته به سمت پکن روانه کرده‌اند و حتی مدعی هستند که چین از روی عمد این ویروس را در آزمایشگاه تولید و آن را گسترش داده است. (جزئیات بیشتر)

اواخر روز سه‌شنبه هفته جاری، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اقدامی با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به «سوءمدیریت و پنهان‌کاری» این سازمان در بحران ناشی از شیوع کرونا، کمک‌های مالی به این نهاد بین‌المللی را به مدت ۶۰ تا ۹۰ روز به حالت تعلیق در ‌آورد تا بررسی‌های لازم در این زمینه را صورت دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.