هم اکنون برای یک بیمار بستری شده در روز از جیب دولت و ملت ۷ میلیون ریال هزینه لوازم حفاظتی می شود.

معاون وزیر بهداشت: مقابله با کرونا در بیمارستان ها پر هزینه است

قدس آنلاین: ایرج حریرچی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت: از تمامی مردم کشور می خواهیم در هفته های آینده همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته باشند تا میزان این بیماری و ورود به بیمارستان ها به حداقل برسد.

وی افزود: با همکاری مطلوب مردم می توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم و هزینه های فعلی را در جاهای دیگری برای رفاه مردم هزینه کنیم .

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به عملکرد بسیار موفق استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مقابله با بیماری کرونا، تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد کمترین تعداد مرگ و میر افراد مبتلا به ویروس کرونا را نسبت به دیگر استان ها دارا ست.

حریرچی بیان کرد: تعداد بیمار بستری در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد تنها ۱۸ نفر است و هیچ بیماری کرونایی در آی سی یو نیست.

وی ابراز داشت: بیمارستان های این استان به ویژه در یاسوج مرکز این استان از لحاظ تخت بیمارستان و تخت ای سی یو بسیار مجهز است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص این دستاورد ها هشدار جدی داد و افزود: چنانچه تعدی از اصول فاصله گذاری هوشمند انجام بشود با توجه به اینکه این استان از لحاظ آب و هوایی در فصل بهار بسیار مطلوب است، تقاضا داریم مردم این استان و دیگر استان ها به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند و خود و مردم را در معرض خطر قرار ندهند.

حریرچی با اشاره به موضوع کوچ عشایر در این استان و خطرات پیش رو ، تاکید کرد: کوچ عشایر مقابله ویروس کرونا را کمی پیچیده می کند اما در این خصوص برنامه ریزی های لازم از سوی متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی گفت: امید است از تجربیات این استان در سایر استان ها استفاده شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد و تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۳۲۶ بیمار رسیده است.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۹۵۸ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۹۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کرونایی ۱۹ در کشور به ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۹۵۸ نفر از بیماران، جان باخته اند.

تا امروز ۵۴ هزار و ۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۳۱۹ هزار و ۸۷۹ آزمایش تشخیص ویروس کرونا در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.