گیلان - مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کروناویروس یک دشمن با سلاح های پیشرفته است و ما نمی دانیم این دشمن از چه سلاحی در مقابل ما استفاده می کند و ابزار دفاعی نداریم لذا اگر مردم فکر کنند کرونا تمام شده، مرتکب یک اشتباه استراتژیک شده اند.

کرونا یک دشمن با سلاح پیشرفته است/ ماسک و دستکش را جدی بگیرید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، دکتر حسن رخ شاد ، کاهش آمار مبتلایان و روند نزولی کرونا را به معنی اتمام قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی ندانست و اظهار کرد: کرونا یک بیماری خطرناک است و بشر در ۸۰ سال گذشته نمونه آن را نداشته است.

وی با بیان اینکه بشر در حال حاضر علیرغم همه پیشرفت های علمی در کنترل ویروس کرونا ناتوان بوده است، تصریح کرد: آینده کرونا هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است و لذا مردم باید نکات ایمنی را جدی بگیرند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رخ شاد، با بیان اینکه افراد چاق، مبتلا به ایذر و تحت شیمی درمانی باید بیشتر از خود مراقبت کنند، گفت: مبتلایان به سرطان و انواع بدخیمی ها قرنطینه خانگی را رعایت کنند. همچنین افرادی که به دلایل مختلف کورتون و کورتیزول مصرف می کنند، بیشتر از افراد عادی در معرض خطر هستند.

وی ماندن در خانه را تنها راهکار پشت سر گذاشتن این پدیده شوم دانست و یادآور شد: فاصله گذاری هوشمند قرنطینه محض نیست، اما نکات ایمنی خوبی دارد و مردم باید این نکات را رعایت کنند تا آسیب های کرونا را به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.