در روزهایی که کرونا به عنوان بزرگ‌ترین تهدید بشریت در جهان، جان انسان‌ها را به خطر انداخته، بحران بزرگ اقتصادی نیز بسیاری از مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار داده تا جهان در آستانه یک ورشکستگی بزرگ قرار گیرد!

کلاه گشادی که AFC سر ایرانی‌ها می‌گذارد

قدس آنلاین: در روزهایی که کرونا به عنوان بزرگ‌ترین تهدید بشریت در جهان، جان انسان‌ها را به خطر انداخته، بحران بزرگ اقتصادی نیز بسیاری از مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار داده تا جهان در آستانه یک ورشکستگی بزرگ قرار گیرد!

*ترفند AFC

در این بین سهم ورزشی‌ها نیز در بین خسارت دیدگان کم نبوده. در میان بنگاه‌های ورشکسته بایستی نام باشگاه‌های بزرگ دنیا را نیز روی کاغذ آورد  چون با تعطیلی رقابت‌های فوتبال در جهان ضربه مهلکی به این بنگاه‌های خصوصی وارد شد. البته برخی نظیر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جبران خسارت دست به بازی‌های غیر مرسوم در فضای مجازی زدند تا به این بهانه بتوانند اسپانسرهای طرف قرارداد خود را متقاعد کنند. با وجود تعطیلی فوتبال این نهاد بین‌المللی همچنان مخاطب میلیونی خود را دارد و همچنان می‌تواند بنگاه مطلوبی برای تبلیغات محصولات آن‌ها باشد!

*داستان داغ تقلب

جالب اینکه این نظرسنجی‌ها معمولاً با حواشی و اتفاقات عجیبی در شمارش آراء همراه است. هواداران دو تیم در کانال‌های مجازی خود از ترفند عجیبی رونمایی کردند. آن‌ها به کاربران خود آموزش دادند تا با پاک کردن کش (cache) مرورگر اینترنت خود بتوانند چندبار به گزینه مورد نظر خود رأی بدهند. به همین دلیل هم بود که مثلاً در مورد انتخاب بهترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان این نظرسنجی چندبار تمدید شد. ادمین‌های AFC شیطنتی کردند و رأی گیری را دوباره باز کردند اما نکته اینجا بود که نمی‌توانستید رأی بدهید ولی آمار آراء افزایش می‌یافت. این حرکت ادمین‌های AFC تنها برای جذب کاربر در روزهای تعطیلی فوتبال بوده اما سبب ایجاد تنشی شدید میان  هواداران و مسئولان دو باشگاه بزرگ شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر نشان داد که برای برنامه‌ریزی فوتبال قاره کهن شایسته نیست و رفتاری حرفه ای ندارد. یکی از دلایل بی‌محتوا بودن این چنین نظرسنجی‌هایی زمان نامناسبی است که برای آن در نظر گرفته شده است. انتخاب بهترین بازیکن ایرانی در طول تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در این زمانی که نه پایان لیگ قهرمانان آسیاست نه پایان سال میلادی چه معنا و مفهومی دارد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.