گیلان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از طرح غربالگری ۸۱۰۱ مادر باردار در سطح استان همزمان با اجرای طرح بسیج ملی غربالگری کووید-۱۹توسط واحد سلامت مادران گروه سلامت جمعیت،خانواده و مدارس استان خبر داد.

غربالگری ۸۱۰۱ مادر باردار با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،فردین مهرابیان ،از غربالگری ۸۱۰۱ مادر باردار همزمان با اجرای طرح بسیج ملی غربالگری کووید-۱۹ بر اساس سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) در سطح استان گیلان خبر داد.

وی تصریح کرد: از ابتدای اسفند ماه سال۹۸ تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری تعداد ۲۹هزار و ۱۷۴ آموزش به حدود ۸۰۰۰ مادر باردار تحت پوشش در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹توسط پرسنل واحدهای ارائه خدمت مراکز بهداشت شهرستان ها و با استفاده از بسته آموزشی کرونا ویروس و راه های پیشگیری از آن ویژه مادران باردار که به همت واحد سلامت مادران گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس تهیه گردید، ارائه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به ۱۶۵۴مورد پیگیری تلفنی و حضوری (مراقبت در منزل) از مادران باردار سرپایی، و ترخیص شده از بیمارستان اعم از موارد مشکوک و قطعی اشاره کرد.

مهرابیان در پایان خاطرنشان کرد: در طی این مدت تعداد ۱۵۰ مادر باردار در سطح استان علامت دار شدند که ۷۵ مورد تحت درمان سرپایی قرار گرفته و ۷۵ مورد بستری شدند و در حال حاضر چهار نفر هنوز بستری هستند، همچنین ابتلا ۲۰مورد از این مادران باردار به بیماری کووید-۱۹ قطعی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.