مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی از توزیع یک هزار و ۹۰۰ پرس غذای متبرک مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا(ع) و بسته‌های نبات متبرک آستان قدس رضوی به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی و بیمارستان شمس‌الشموس ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر مشهد خبر داد.

ارتشی‌ها میهمان سفره متبرک حضرت رضا(ع)

قدس آنلاین:  مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی از توزیع یک هزار و ۹۰۰ پرس غذای متبرک مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا(ع) و بسته‌های نبات متبرک آستان قدس رضوی به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی و بیمارستان شمس‌الشموس ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر مشهد خبر داد.

امین بهنام در گفت‌وگو با خبرنگار قدس گفت: تعداد ۱۰۰ پرس غذای متبرک مهمانسرای حرم مطهر امام هشتم(ع) به همراه بسته‌های نبات متبرک و ۲۰۰ بسته بهداشتی شامل: مواد ضدعفونی کننده، ماسک صورت، لباس گان، شیلد و... با حضور امیر سرتیپ دوم آذریان، ارشد قرارگاه منطقه‌ای ارشد در شرق کشور توسط خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) و خادمیاران رضوی در بین پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان شمس‌الشموس ارتش در شهر مشهد توزیع شد. وی ادامه داد: همچنین به همین مناسبت، تعداد یک هزار و ۸۰۰ پرس غذای متبرک مهمانسرای حرم مطهر رضوی و بسته‌های نبات متبرک آستان قدس در ستاد فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای ارشد ارتش در شرق کشور، پادگان پدافند هوایی ارتش در مشهد (انتهای خیابان فدائیان اسلام)، پادگان ارتش در منطقه امام تقی(ع) و تپه‌سلام در حاشیه شهر مشهد و سه منطقه مرزی جنت‌آباد، سمیع‌آباد و مرز دوغارون در استان خراسان رضوی با حضور خادمان حرم مطهر رضوی و خدمیاران رضوی توزیع شد.

بهنام تصریح کرد: این اقدام در سالروز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و در راستای تجلیل و گرامیداشت حماسه‌های جان بر کفان ارتش به عنوان مدافعان امنیت و تمامیت ارضی کشور، با هماهنگی آستان قدس رضوی و توسط دفتر نمایندگی این نهاد مقدس در استان خراسان رضوی انجام پذیرفت.

خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان شهرستان داورزن

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان ضوی از بهره‌مندی سیل‌زدگان شهرستان داورزن از خدمات امدادی آستان قدس رضوی هم خبر داد.

وی گفت: پس از جاری شدن سیل شدید در روستاهای شهرستان داورزن و بر جای ماندن خسارت‌های فراوان، آستان قدس رضوی علاوه بر کمک‌های امدادی، محموله‌ای از مواد غذایی را برای آسیب‌دیدگان این حادثه ارسال کرد.

امین بهنام به جزئیات این اقدام امدادی اشاره کرد و گفت: پس از بارش متناوب باران و جاری شدن سیلاب در ابتدای هفته جاری در شهرستان داورزن، آستان قدس برای کمک به مردم این منطقه وارد عمل شد.

وی سه روستای سیل‌زدهِ مقصد کمک‌های امدادی را بهانگرد، آبرود و مهر اعلام و اضافه کرد: در وهله نخست، ساکنان دو روستای بهانگرد با ۲۵ خانوار سکنه که کاملاً زیر گل و لای فرو رفته و ۱۰۰ خانوار ساکن روستای آبرود به مناطق همجوار، روستاهای مهر و بهار منتقل شدند تا عملیات لایروبی گل‌ و لای حاصل از سیل در منازل توسط نیروهای خادمیاری منطقه آغاز شود.    

بهنام با اشاره به اقلام ارسال شده به این مناطق ابراز کرد: با رصد نیازمندی‌های این مناطق و از بین رفتن شبکه آبرسانی و از کار افتادن نانوایی‌ها، یک هزار و ۵۰۰ بطری آب معدنی بزرگ، ۴ هزار قرص نان، ۲ هزار و ۵۰۰ قوطی کنسرو، ۵۰ عدد بیل و ۵۰ عدد چکمه به این مناطق ارسال شد.  

وی همچنین یادآور شد: در گام مقدماتی، جابه‌جایی ساکنان، لایروبی منازل و امدادرسانی اولیه مد نظر آستان قدس قرار گرفته و در مراحل بعدی و برآورد نیازهای موجود، نسبت به توسعه اقدام‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.