از سی‌ام بهمن که موضوع ابتلای اولین ایرانی‌ها به کرونا رسانه‌ای شد هر روز آمار مبتلایان به تفکیک به صورت کشوری و استانی به اطلاع مردم رسیده است. مردم از این طریق شرایط شیوع این میهمان ناخوانده را رصد می‌کنند و تا حدود زیادی حتی در رعایت اصول بهداشتی در بین مردم تأثیرگذار نیز بوده است.

 قدس آنلاین: از سی‌ام بهمن که موضوع ابتلای اولین ایرانی‌ها به کرونا رسانه‌ای شد هر روز آمار مبتلایان به تفکیک به صورت کشوری و استانی به اطلاع مردم رسیده است. مردم از این طریق شرایط شیوع این میهمان ناخوانده را رصد می‌کنند و تا حدود زیادی حتی در رعایت اصول بهداشتی در بین مردم تأثیرگذار نیز بوده است.

آمار کشوری که به جای خودش همچنان باقی است و هر روز سخنگوی وزارت بهداشت میزان مبتلایان، بهبودیافتگان و فوتی‌ها را اعلام می‌کند اما آنچه در چند روز اخیر شاهد بودیم این است که از دانشگاه علوم پزشکی مشهد که خیلی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی را شامل می‌شود آماری از این دست به اطلاع مردم نمی‌رسد! برای خیلی‌ها جای سؤال دارد که چرا در این چند روز آماری از وضعیت شیوع کرونا، مبتلایان و حتی بهبودیافتگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر نشده است؟

در راستای‌ شفاف‌سازی این موضوع برآمدیم و ارتباط گرفتیم با یکی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا دلیل آن را جویا شویم؛ آنچه عایدمان شد این بود که گویا از آن‌ها خواسته شده تا آمارها را اعلام نکنند! دلیلش را حتی خود آن‌ها هم نمی‌دانستند اما چون به دانشگاه علوم پزشکی این موضوع اعلام شده آن‌ها نیز در این چند روز آماری در این خصوص به رسانه‌ها ندادند.

دلیل یا ادله این درخواست هرچه که باشد حتماً تدبیری پشت آن نیز هست. اما نکته و نکاتی نیز در پس اعلام نشدن آمار وضعیت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم وجود دارد. مهم‌ترین نکته اینکه همان طور که ابتدا عنوان شد اعلام آمار ضمن آگاهی‌بخشی به مردم درصد بالایی از مردم را مجاب می‌کند که دقتشان در رعایت اصول ایمنی و بهداشتی را بالا ببرند و این یعنی یک گام بلند در راستای مهار کرونا. نکته دیگر که باز هم همجنس نکته اول است این است که در حال حاضر که روند ابتلا به ویروس کرونا در کشور روندی کاهشی به خود گرفته اعلام آمار و مقایسه‌ای که مردم نسبت به قبل خواهند داشت آن‌ها را به اینجا خواهد رساند که تنها آگاهی داشتن از چند و چون اصول و مقررات بهداشتی و رعایتی که در این مدت از سوی مردم صورت گرفته نتیجه‌اش به اینجا انجامیده است که شیوع بیماری سیر نزولی به خودش گرفته و با ادامه این راه می‌توان گامی بلند در راه مهار ویروس کرونا در استان و کشور برداشت.

از هر طرف که به موضوع اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص اوضاع شیوع کرونا در شهر و استان بپردازیم به نظر می‌رسد ثمره آن آگاه‌تر شدن مردم و همراهی بیشتر آن‌ها در مسیر مهار و ریشه‌کنی این ویروس خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.