پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند که آمار ابتلا به کووید- 19 در کودکان این کشور، بیش از حد انتظار است.

ابتلای کودکان آمریکایی به کووید- 19 بیش از حد انتظار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه جنوب فلوریدا، شمار کودکان مبتلا به کروناویروس، در حال حاضر بیش از پیش گزارش شده است.

پژوهشگران "دانشگاه جنوب فلوریدا" (USF) تخمین می‌زنند که به ازای هر کودکی که نیازمند مراقبت شدید است، 2381 کودک آلوده به کروناویروس وجود دارد. این پژوهش، در پی گزارشی صورت گرفته که توسط "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین" (CCDC) انجام شده و نشان می‌دهد که بیش از 2100 کودک مبتلا به کووید- 19 در چین وجود دارد.

آمار ثبت شده در آمریکا نشان می‌دهد که بین 18 مارس تا 6 آوریل، 74 کودک در آمریکا به سیستم‌های مجازی تشخیص بیماری معرفی شده‌اند و احتمال دارد 176190 کودک دیگر نیز طی این بازه زمانی مبتلا شده‌ باشند.

در میان افراد ثبت شده در این بررسی، 30 درصد کوچکتر از دو سال، 24 درصد بین دو تا 11 سال و 46 درصد بین 12 تا 17 سال بودند.

احتمال می‌رود از میان افرادی که پیش از پایان سال 2020 به کروناویروس مبتلا می‌شوند، 50 هزار نفر کودک باشند که به بستری شدن نیاز پیدا کنند و بیماری 5400 نفر از آنها آنقدر شدید خواهد بود که باید برای درمان آنها از ونتیلاتور مکانیکی استفاده شود.

گزارش‌های بالینی نشان می‌دهند که میانگین دوره باقی ماندن کووید- 19 در بدن کوکان، 14 روز است.

به گفته پژوهشگران، اگرچه خطر ابتلا به نوع شدید کووید- 19 در کوکان، پایین‌تر از بزرگسالان است، بیمارستان‌ها باید آمادگی و تجهیزات لازم را برای درمان بیماران جوان‌تر در اختیار داشته باشند. مقامات دولتی و سیاست‌گذاران باید بدانند که احتمال بروز چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد؛ در نتیجه باید بر اهمیت راهبردهای موثری از جمله شستن مکرر و کامل دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کنند.

کروناویروس در کودکان، بسیار پیچیده است زیرا بسیاری از بیمارستان‌ها برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول قرنطینه، اجازه ملاقات‌ نمی‌دهند. شاید کسی که از بیمار مراقبت می‌کند نیز به این ویروس مبتلا شود؛ به همین دلیل به تجهیزات کنترل عفونت نیاز پیدا می‌کند که فشار بسیاری به بیمارستان وارد می‌کند. ممکن است کودکان پس از ترخیص از بیمارستان نتوانند به صورت مستقل و بدون هشدار بزرگسالان، از توصیه‌های مربوط به کنترل عفونت در منزل پیروی کنند.

به گفته پژوهشگران، میزان ابتلا به کروناویروس، در میان کودکان اقشار کم‌درآمدی که والدین آنها کارهای خدماتی دارند و نمی‌توانند به دورکاری بپردازند، بیشتر خواهد بود. همچنین کودکانی که ساکن مسکن عمومی شهری هستند، به خاطر نزدیکی واحدهای مسکن و نواحی تفریحی مشترک، بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

این گزارش، در "Journal of Public Health Management and Practice" به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.