رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: پیش بینی می شود تعداد زیادی از واحدهای صنفی این اتحادیه طی ماه های آینده دچار ورشکستگی شوند.

پیش بینی ورشکستگی  تعداد زیادی از  طلافروشان مشهدی/ ۷۰درصد از واحدهای صنفی این اتحادیه در مجتمع های تجاری قرار دارند

محمد باقر معبودی نژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ۷۰درصد از واحدهای صنفی اتحادیه طلا و جواهر مشهد در مجتمع های تجاری و پاساژ ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: تعطیلی مراکز تجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته باعث شده است تا افرادی که فعالیت های مرتبط با واحدهای صنفی این اتحادیه را دارند در ساعت محدود ۱۰الی ۱۴به واحدهای صنفی که در حاشیه خیابان ها مشغول هستند مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به اینکه رعایت مسائل بهداشتی و اجرای پروتکل های لازم در مجتمع های تجاری نسبت به مغازه های شخصی آسان تر است، افزود: این موضوع بدون تردید رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل های بهداشتی را سخت کرده و بسیار خطر ناک است.

معبودی نژاد ادامه داد: بازگشایی مجتمع های تجاری و پاساژها هر چه سریعتر باید در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد تا از حجم ازدحام جمعیت در واحد های صنفی که در حاشیه خیابان ها قرار دارند کاسته شود، از طرفی بالغ بر یکماه  از تعطیلی مجتمع های تجاری و پاساژها می گذرد وپرداخت اجاره بها، حقوق کارکنان و سایر مسائل باعث خواهد شد  این افراد طی ۲الی ۳ ماه آینده با مشکلات متعددی نظیر برگشت چک و مطالبات بالا مواجه شوند.

وی با بیان اینکه دولت در مسائلی نظیر مالیات بایدبخشودگی و  تسهیلاتی را برای اصناف قرار دهد، افزود: در مورد چک های برگشتی فاجعه بزرگی رخ خواهد داد و  پیش بینی می شود تعداد زیادی از  واحدهای صنفی  این اتحادیه طی ماه های آینده دچار ورشکستگی شوند.

معبودی نژاد بابیان اینکه بیشترین حجم از خرید و فروش طلا و سکه در ماه های رجب و شعبان و همچنین ایام عید نوروز است که متاسفانه واحدهای صنفی این اتحادیه امسال از آن محروم شدند، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تعداد زیادی از اعضای این اتحادیه جهت ابطال پروانه شغلی خود به این اتحادیه مراجعه کرده و تقاضای تغییر شغل خود را ثبت کرده اند که این موضوع باعث افزایش بیکاری در مشهد خواهد شد.

وی در مورد بازار طلا و سکه طی روزهای آینده نیز افزود: کاهش ارزش سهام در بازار جهانی باعث شده است تا سرمایه گذاران به سمت خرید طلا اشتیاق پیدا کنند که این موضوع باعث افزایش اونس جهانی طلا شده است و از مرز ۱۵۰۰دلار به مرز ۱۷۲۰دلار رسیده است. از طرفی در بازار داخلی نیز ارز افزایش قیمت داشته است که مجموع این عوامل باعث افزایش قیمت طلا در بازار داخلی شده است. اما آنچه حائز اهمیت می باشد این است که رکود بر بازار باعث شده است  در حال حاضر مشتری واقعی وجود نداشته باشد و هیچ گونه خرید و فروشی در بازار صورت نگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.