دانشگاه شیکاگو این دارو را روی ۱۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که همگی در بیمارستان بستری بودند تست کرد؛ ۱۱۳ نفر از این افراد به طور شدیدی به این بیماری مبتلا بودند که درنهایت بهبود یافتند.

داروی «رمدیسیویر» روی مبتلایان کرونا جواب مثبت داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دیلی‌میل، گزارش کارآزمایی داروی ضد ویروس «Remdesivir» بهبودی سریع برای بیماران بدحال مبتلا به ویروس کرونا را به ارمغان آورد. 

این دارو و تأثیر آن بر ویروس MERS قبلا مورد مطالعه قرار گرفته است و مطالعات جدید نشان می‌دهد در جلوگیری از تکثیر ویروس جدید کرونا نیز موثر است.

دانشگاه شیکاگو این دارو را روی ۱۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که همگی در بیمارستان بستری بودند تست کرد؛ ۱۱۳ نفر از این افراد به طور شدیدی به این بیماری مبتلا بودند که درنهایت بهبود یافتند.

بیماران روزانه تزریق رمسیدویر داشتند و بیشتر علائم در یک هفته کاهش می‌یافت و حالا امید به درمان رو به افزایش است.

داروی remdesivir در سال ۲۰۱۴ میلادی برای مقابله با ابولا ساخته شد. مطالعات جدید نشان می‌دهد remdesivir یک مهارکننده قوی برای پلیمراز ویروس کروناست. پلیمراز آنزیمی است که زنجیره‌های بلند پلیمری یا اسیدهای نوکلئیک را سنتر می‌کند.
محققان پلیمراز را به موتور ویروس تشبیه می‌کنند که مسئول سنتز ژنوم ویروس است و معتقدند اگر پلیمر از هدف قرار دهیم، ویروس توانایی گسترش را از دست می‌دهد.

بیشتر بیماران بعد از کاهش علائم آنها در طی یک هفته، مرخص شده‌اند و تنها دو بیمار درگذشتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.