همدان - مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان از پیشرفت ٩٠ درصدی پروژه هدایت آب‌های سطحی در تقاطع رسالت همدان خبر داد.

 پروژه هدایت آب‌های سطحی در تقاطع رسالت همدان در گام پایانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو همدان ، حامد جلیلوند مدیر منطقه ۲ شهرداری همداناظهار کرد:  آب گرفتگی تقاطع رسالت همدان در پی بارش‌های شدید مشکلاتی را برای شهروندان و ساکنان این منطقه به وجود می‌آورد که شهرداری همدان پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در این منطقه را با هدف کاهش مشکلات و خدمات رسانی به شهروندان کلید زد.

حلیلوند گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهری یکی از شاخص‌های رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری است که در این بین هدایت آب‌های سطحی از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: تسهیل عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر، مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، دفع آب‌های سطحی به منظور ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت‌های احتمالی به تأسیسات شهری و پروژه‌های عمرانی نظیر آسفالت معابر، جداول و درختان از جمله اهداف شهرداری منطقه دو در اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی به شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان با بیان اینکه برای اجرای این پروژه نسبت به لوله گذاری و هدایت آب‌های سطحی در تقاطع رسالت اقدام شده است، گفت: جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بلوار رسالت، کوی نایب احمد، بلوار ٩ دی و پیشگیری از مشکلات آب گرفتگی در زمان بارش در حال انجام است.

جلیلوند افزود: در اجرای این پروژه مهم شهری ٢٠ هزار متر مربع خاکبرداری انجام شده و پروژه تاکنون ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اعتبار عمرانی این پروژه را ۱۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری در خیابان‌های اطراف میدان رسالت و بلوار چمران انجام شده تا از طریق آن آب‌های سطحی به سمت رودخانه پشت پمپ بنزین فروغ هدایت شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا ۳ ماه آینده این پروژه به اتمام می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.