معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم مشهد، با بیان اینکه این بیمارستان در دو سنگر درمان بیماران غیرکرونا و مبتلایان به کرونا مشغول ارائه خدمات است، گفت: نیاز ما به تجهیزات محافظتی برای حفاظت کادر درمان افزایش یافته است.

بیمارستان قائم مشهد پشتیبان بیمارستان‌های غیرکرونایی است/ نیاز مبرم کادر درمان به تجهیزات حفاظتی

به گزارش قدس آنلاین، حسن خداپرست اظهار کرد: روزی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر شیوع کووید۱۹ در شهر قم را شنید، فوری این دانشگاه جلسات خود را تشکیل داد تا با یک انسجام شایسته، در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم مشهد با اشاره به تخلیه بیمارستان شریعتی به منظور پذیرش بیماران کرونایی تصریح کرد: هنوز چندی از تخلیه بیمارستان شریعتی جهت اختصاص کلیه بخش‌های آن به منظور درمان بیماران کرونایی نگذشته بود و با وجود اینکه تنها نیمی از ظرفیت و گنجایش این بیمارستان از بیماران کرونایی پر شده بود و ظرفیت آن تکمیل نشده بود اما مسئولان با توجه به سرعت بالای رشد شیوع این ویروس تصمیم گرفتند مجهزترین و جدیدترین بیمارستان کشور یعنی بخش ۶۱۰ بیمارستان امام رضا(ع) مشهد را جهت درمان این بیماران اختصاص دهند.

وی بیان کرد: با تخلیه این دو بیمارستان، بیماران قلبی و آنژیوگرافی قلبی بیمارستان شریعتی و همچنین بیماران بخش قلب و آنژیوگرافی قلبی و از همه مهم‌تر تمام گروه‌های جراحی حتی بیماران بدحال بخش آی سی یو ۶۱۰ بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به سمت بیمارستان قائم سرازیر و هدایت شدند.

خداپرست در ادامه با اشاره به موضوع دردناکی که‌ ممکن بود سلامتی همکاران او را به خطر بیندازد، عنوان کرد: متاسفانه در بین بیمارانی که از بخش ۶۱۰ بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمارستان منتقل شدند، تست کرونا چند بیمار مثبت درآمد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم مشهد تاکید کرد: ما در این بیمارستان هم بار بیماران بخش قلب و جراحی قلب بیمارستان شریعتی را تقبل کردیم و هم کل بیماران جراحی‌های مختلف مانند «گوش و حلق و بینی» و «زنان و زایمان» بیمارستان امام رضا(ع) را بر عهده گرفتیم و علاوه بر این دو مورد، ورودی کل بیماران دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بیمارستان قائم شد.

وی با بیان اینکه مضاعف بر مطالب گفته شده ما مرکز پذیرش بیماران مغزی و اعصاب نیز هستیم، تصریح کرد: متاسفانه از آن جایی که بیماران مستعد بیماری قلبی وقتی به کرونا مبتلا می‌شوند به علت افت توان بدن و فشار بر قلب باعث می‌شود بیمار ابتدا با علائم قلبی به اینجا مراجعه کند، به طوری‌که بسیاری از بیماران کرونایی به علایم بیماران قلبی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و در واقع بیمارستان ما هم‌اینک تبدیل به یک مرکز پذیرش بیماران کرونایی نیز شده است.

خداپرست با بیان اینکه جان پزشکان ما در هنگام آنژیوگرافی قلبی در خطر است، توضیح داد: باتوجه به اینکه فاصله صورت پزشک معالج با بدن بیمار کرونایی بسیار نزدیک است احتمال درگیر شدن پزشک به کرونا در این مواقع بسیار بالا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم مشهد گفت: گاهی اوقات بیمار قلبی به اینجا مراجعه می‌کند و آنژیو برایش توسط پزشک انجام می‌شود و بعد از آزمایشگاه خبر می‌رسد که تست کرونای آن بیمار مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه یک بخش این بیمارستان کامل به بیماران کرونایی اختصاص یافت تصریح کرد: در حال حاضر یک بخش این بیمارستان به همراه دو آی سی یو به بیماران کرونایی تعلق گرفته است.

خدا پرست با بیان اینکه نزدیک یک ماه است طبق تصمیم دانشگاه علوم پزشکی مشهد بخش آی‌سی‌یو بیماران کرونایی در بیمارستان قائم در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: در واقع چندی است که این بیمارستان چند منظوره شده است به طوری که ما هم‌اکنون هم بیماران مبتلا به کرونا و هم بیماران با سایر علت‌ها را در این بیمارستان بستری کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم مشهد بیان کرد: با این کار دو اتفاق برای این بیمارستان افتاد اول اینکه تعداد مراجعان ما بالا رفت و در وهله بعد با افزوده شدن بیماران کرونایی به این بیمارستان ما در کنار آنها باید وظیفه درمان و مراقبت از بیماران غیر کرونایی را هم انجام دهیم از همین رو نیاز ما به تجهیزات محافظتی برای حفاظت کادر درمان افزایش یافته است.

وی با اشاره به نیاز مبرم این بیمارستان به وسایل حفاظت فردی عنوان کرد: ما برای رفع این کمبود به خیران مراجعه کردیم اما متاسفانه در اثر عدم آگاهی مردم و خیران از وضعیت این بیمارستان در این زمینه با ما مانند دو بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) رفتار نمی‌کنند زیرا می‌پندارند تنها دو بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) بیمار کرونایی دارد.

خدا پرست ادامه داد: این بیمارستان در دو سنگر درمان بیماران غیر و مبتلایان به کرونا در آنِ واحد مشغول کار و ارائه خدمات است و علاوه بر آن نقش پشتیبان برای دو بیمارستان درگیر بیماران کرونایی را هم بازی می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم مشهد با بیان اینکه حضور بیماران کرونایی در بیمارستان با توجه به پذیرش سایر بیماران با علت‌های متفاوت کار را واقعا برای پرسنل درمان ما سخت و جان‌فرسا کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود آمار تعداد مراجعان کم شده است اما در همین شرایط یک سوم تخت‌های این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از همین رو با توجه به توضیحات گفته شده، نیاز است خیران و مردم نگاه ویژه‌ای به مسائل و مشکلات و کمبودهای این بیمارستان داشته باشند و اگر بیشتر از دو بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) به ما کمک نمی‌کنند این کمک‌ها حداقل کمتر نیز نباشد.

خداپرست با بیان اینکه حضور خیران و مردم در بیمارستان قائم جهت تقدیر از زحمات کادر درمان موجب افزایش انگیزه و روحیه آنها در حین انجام کار است، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران ما در این بیمارستان اگر نگویم بیشتر، یقینا در حد و اندازه دو بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) درگیر سنگربانی و محافظت از سلامت و جان مردم این شهر و استان هستند، از همین رو نیاز دارند کارشان مانند همکارانشان در دو بیمارستان درگیر کرونا مورد تقدیر واقع شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان قائم مشهد با اشاره به عدم حضور ۱۵ روزه برخی از پرستاران این بیمارستان در کنار خانواده‌های خود اظهار کرد: خیّران و مردم کار عوامل بیمارستان قائم را بیشتر از دو بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) ببینند و بدانند حضور آنها در بیمارستان قائم جهت قدردانی از پرسنل و ارائه کمک‌های مردمی باعث شکل گیری موجی از احساس‌های مثبت و دل‌گرمی در بین همکاران ما می‌شود.

نقش سنگربانی و پشتیبان بیمارستان قائم را فراموش نکنیم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم بیان کرد: در جامعه بحث زیبای مدافعان‌ سلامت شکل گرفته است و متعاقب آن در بین تعداد زیادی از خیران این انگیزه شکل گرفته است که به کادر درمانی که درگیر مراقبت و درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند جهت تقدیر بشتابند، این کار بسیار قابل تحسین و انگیزه بخش است اما نباید کسانی که در پشت صحنه‌ مشغول هموار کردن راه جهت فعالیت کادر درگیر با کرونا هستند، را از خاطر ببریم.

حمیدرضا رحیمی ادامه داد: اگر ایثار و فداکاری و زحمات همکاران ما در بیمارستان قائم و سایر بیمارستان‌های پشتیبان در پشت صحنه درمان بیماران غیر کرونایی نبود، پرسنل درمانی در دو بیمارستان امام رضا(ع) و شریعتی قادر به ارائه خدمات به بیماران کرونایی نبودند.

وی توضیح داد: ما وقتی دو بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) را کامل تخلیه کردیم و زیر بار درمان بیماران کرونایی بردیم در واقع عملا این دو بیمارستان از چرخه درمان اصلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خارج شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: تمام بیماران این دو بیمارستان با علت‌های مختلف بیماری به بیمارستان قائم ارجاع داده شدند و نقش بازوی اصلی درمان سایر بیماری‌ها را در شهر مشهد بیمارستان قائم متقبل شد.

رحیمی با اشاره به مختص شدن نگاه تقدیرآمیز جامعه تنها به کارکنان بیمارستان‌های درگیر با کرونا متذکر شد: متاسفانه تعداد بسیاری از خیران به ما مراجعه می‌کنند و الزاما قید می‌کنند کمک‌ها و یا هدایایشان را برای کادر درمانی درگیر کرونا در بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) استفاده کنیم.

وی ضمن سپاسگزاری از نگاه تقدیرآمیز خیّران یادآور شد: ما قطعا مجری نیت خیّران هستیم اما نباید زحمات و مجاهدت‌های پرسنل بیمارستان قائم را از یاد ببریم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با توجه به پر شدن آی سی یوهای بیمارستان امام رضا(ع) تعدادی از بیماران کرونایی به بیمارستان قائم منتقل شدند، بیان کرد: همین بار به سایر بیمارستان‌های دیگر نیز منتقل شد و هر بیمارستانی بخشی از بار درمان سایر بیماران غیر کرونایی را متحمل شد تا در قالب نقش لجستیک و پشتیبان زمینه‌سازی جهت کار مجاهدانه کارکنان دو بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) را فراهم کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.