رئیس جهاد کشاورزی رشتخوارگفت:اولین بار در خراسان رضوی با استفاده از فناوری پهپادها ،مزارع کلزای آستان قدس رضوی در رشتخوار محلول پاشی وسم پاشی شد.

بهره گیری از فناوری نوین برای سمپاشی مزارع در رشتخوار

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جهاد کشاورزی رشتخوارگفت: استفاده از پهپاد در کشاورزی یک حرکت مهم ترویجی است  که برای اولین بار در سطح استان در این شهرستان آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم در آینده کشاورزان بیشتری را برای استفاده از این تکنولوژی برای بهتر برداشت محصول ترغیب کنیم.

محمود اعظمی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری کلاس روز مزرعه ترویجی برای کشاورزان پیشرو در رشتخوار و استفاده از صنعت و تکنولوژی پهبادی در کشاورزی گفت: هواپیما های بدون سرنشین با فناوری پیشرفته پهپاد، امکان بهره‌برداری بیشتر و بهتر از زمین های زراعی را به کشاورزان می‌دهند. این امکان می‌تواند از بخش نظارت بر محصول تا مرحله کاشت، مدیریت زمین، سم‌پاشی محصول، نقشه‌ برداری، آبیاری و موارد دیگر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: استفاده از فناوری پهپاد به کشاورزان کمک می کند تا علاوه برافزایش بازده با نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت، تولید محصولات زمین کشاورزی را نیز افزایش دهند. حرکت و پرواز پهپاد ها با یاری نرم افزار های مختلف سهل و آسان شده به طوری که یک کشاورز قادر است به سادگی از پهپادی که متصل به تلفن همراه هوشمند خود می باشد، استفاده کند.

محمود اعظمی افزود: همچنین سرعت بالا در سم پاشی این روش تقریبا ۴۰ برابر روش نیروی انسانی و ماشین هاست به همین دلیل این کار را بسیار به صرفه تر نسبت به روش های سنتی می کند.

وی در پایان در تکمیل مزیت های این طرح افزود: در این پهپادها به علت نداشتن ارتفاع خیلی زیاد نسبت به محصول ،مشکل باد و هدر رفتن سم نیز برطرف شده است. همچنین هزینه پرواز پهپاد بسیار کمتر از هواپیماها است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.