شهردار باجگیران گفت: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان همیاری شهرداری‌های‌ خراسان رضوی، برای ساخت پمپ‌بنزین در باجگیران اقلام مورد نیاز براساس فهرست‌های ارسالی خریداری می‌شد اما این روند در حال حاضر به دلیل تغییراتی مسکوت مانده است.

ساخت پمپ‌بنزین در شهر مرزی باجگیران درگرو تصمیم سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، شهردار باجگیران با یادآوری اینکه این شهر مرزی فاصله ۸۵ کیلومتری تا قوچان داشته و در این فاصله نیز جایگاه سوختی قرار ندارد، اظهار کرد: از سنوات گذشته زمینی برای احداث جایگاه سوخت با مالکیت شهرداری واگذار شده بود که مقداری پیشرفت داشت اما به دلیل کمبود اعتبارات به تعطیلی رسید.

مرتضی امینی با بیان این موضوع که از سال ۹۷، مجدد این پروژه که دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی بود آغاز شد، افزود: از همان سال سعی شد با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی کار ادامه پیدا کند و مقرر شد با توجه به برآورد انجام‌شده، سازمان همیاری ۵۰۰ میلیون تومان اقلام خریداری کند و کار انجام شود.

وی ادامه داد: در این میان رایزنی‌هایی با شرکت نفت نیز انجام‌ شده و تغییراتی در سازه‌ها برای رسیدن به استاندارد و اخذ مجوز شرکت نفت صورت گرفت.

شهردار باجگیران با اشاره به اینکه طی توافق‌نامه بسته‌شده با سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، کار از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد، بیان کرد: پروژه تا مرحله‌ای پیش رفت و براساس پیشرفت فیزیکی و ارسال لیست اقلام موردنیاز، خریداری توسط سازمان صورت می‌گرفت اما از جایی به بعد به دلیل تغییرات در سازمان همیاری شهرداری‌ها، کار متوقف‌ شده و خرید اقلام صورت نگرفت.

امینی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی در حال حاضر به بیش از ۵۰ درصد رسیده و همچنان مکاتبات و مذاکرات در حال انجام است تا سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی درباره تفاهم‌نامه اعلام نظر کرده و روند ادامه پیدا کند، اما اگر به نتیجه نرسیم، پیگیری‌ها از طریق معاون استاندار صورت می‌گیرد.

وی با یادآوری این مطلب که براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت این شهر مرزی ۵۹۴ نفر است، گفت: یکی از خواسته‌های به‌حق مردم نبود سالن ورزشی بود که طی توافق انجام‌شده با گمرک در حال حاضر یکی از سوله‌های متعلق به گمرک کف‌پوش شده و در اختیار ورزشکاران قرار دارد و مردم نیز از سالن بدن‌سازی گمرک استفاده می‌کنند.

شهردار باجگیران افزود: یک مرکز فرهنگی و اجتماعی نیز در شهرداری تأسیس‌شده و کارهای فرهنگی و جلسات آموزشی را برای مردم انجام می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.