نوسان شدید دمای هوا در آخرین روزهای نخستین ماه فصل بهار موجب خسارت به ۷۰۰ کلنی زنبور عسل شهرستان باخرز در شرق خراسان رضوی شد.

سرما به ۷۰۰ کلنی زنبور عسل در باخرز خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی باخرز  گفت: این تعداد کلنی زنبور عسل در روستای ارزنه بخش مرکزی این شهرستان دچار خسارت شد.

محمد دوستخواه احمدی افزود: کارشناسان حوزه دام این شهرستان خسارت وارد شده را سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۵۰ کلنی زنبور عسل در این شهرستان فعالیت دارد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس آمارگیری زنبورستان‌ها در سال جاری ۴۴ زنبور دار در این شهرستان فعالیت دارند.

دوستخواه احمدی افزود: از هر کلنی ۱۰ کیلو گرم عسل در این منطقه به دست می‌آید و این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی طی چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بیشترین نوع عسل در شهرستان باخرز از نوع خار شتر، گون، یونجه و پنبه می‌باشد.
وی گفت: همچنین بر اثر بارش شدید باران در شهرستان باخرز افزون بر ۱۵۰ واحد دامداری تخریب و ۸۰ تا ۸۵ درصد خسارت دید که میزان خسارت وارده شده بیش از ۹ میلیارد ریال برآورد شده است.
بیش از ۸۴ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ، هشت هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد.

شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.