رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: این استان هیچ گونه عملیات معدوم‌سازی جوجه یک‌روزه نداشته است و اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر معدوم‌سازی میلیون‌ها قطعه جوجه یک روزه در این استان تکذیب می‌شود.

معدوم‌ کردن جوجه یک‌ روزه در خراسان رضوی دروغ است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اورانی  افزود: طبق بررسی انجام شده و اعلام انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه استان موردی از معدوم‌سازی جوجه یک روزه در استان انجام نشده و موارد ذکر شده در فضای مجازی مربوط به سایر استان‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: تصمیم اتحادیه انجمن‌های تولید کنندگان جوجه یک روزه کشور بهبود قیمت و رساندن قیمت جوجه یک روزه به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور یعنی ۲۵ هزار و ۵۰۰ ریال بود چون قیمت جوجه در فروردین ماه امسال به ۹۵ هزار و ۹۰۰ ریال رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار اعلام شده ، میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان طی سال گذشته ۹۱ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۱۲ قطعه  بوده که این عدد نسبت به سال قبل آن  یعنی سال ۱۳۹۷،   ۷۶ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۶۰ قطعه بود که به این ترتیب میزان جوجه‌ریزی از افزایش معادل ۴۲.۱۹ درصدی برخوردار بوده است.

اورانی افزود: با توجه به افزایش تولید گوشت مرغ و کاهش مصرف به علت شیوع ویروس کرونا و در جهت حمایت از تولید مرغداران گوشتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خرید گوشت مرغ به قیمت کیلویی ۱۲۹ هزار ریال به میزان  چهار هزار و ۸۰۰ تن عقد قراردادشد که تا کنون سه هزار و ۶۰۰ تن آن  تحویل گرفته شده است.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی تعداد هشت واحد مزرعه مرغ مادر با ظرفیت ۶۵۹ هزار قطعه جوجه یک روزه در سال وجود دارد که حدود ۵۰ درصد نیاز استان را تامین می‌کند و باقی نیاز استان از سایر استان‌های کشور تامین می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:از اول تا ۲۷ فروردین ماه جاری میزان جوجه‌ریزی انجام شده استان معادل ۶ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۹۴۷ قطعه بوده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اورانی افزود: با توجه به میزان جوجه‌ریزی انجام شده و حجم مرغ گوشتی خریداری شده برای تامین مرغ گوشتی استان نگرانی وجود ندارد و نیز نیازی به معدوم‌سازی جوجه یک روزه نیست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.