۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: 701318

رییس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه از کاهش ذخایر گروه‌های خونی مختلف این شهرستان به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.

ذخایر خونی تربت‌حیدریه کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا علاقه‌مند  افزود: به دنبال انتشار ویروس همه‌گیر کرونا، آمار اهدای خون در این شهرستان در مقایسه با گذشته کاهش چشمگیری یافته است و با توجه به نیاز همیشگی بیماران، از شهروندان درخواست می‌شود با حضور در پایگاه انتقال خون، به کمک نجات جان بیماران بشتابند.

وی ادامه داد: مراکز اهدای خون همواره پروتکل ضدعفونی خاص و ویژه‌ای را برای سلامت اهداکنندگان و سلامت خون دریافتی رعایت می‌کنند و شهروندان نباید در این زمینه هیچ گونه نگرانی داشته باشند.

رییس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه گفت: پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه، دو بیمارستان در این شهرستان، دو بیمارستان در کاشمر، یک بیمارستان در رشتخوار و یک بیمارستان در خواف را زیر پوشش دارد و همچنین به عنوان پایگاه معین مشهد شناخته شده است.

علاقه‌مند با اشاره به وجود ۴۵ بیمار مبتلا به تالاسمی در تربت‌حیدریه افزود: نیاز ماهانه این بیماران به خون حدود ۸۰ واحد است و با توجه به این که تالاسمی در زمره بیماری‌های خاص است باید به این افراد خدمات مطلوبی ارایه شود.

پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه نیاز  مراکز درمانی شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات، خواف، کاشمر و رشتخوار را به فرآورده‌های خونی تامین می‌کند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.